Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kjøpe iMac fra apple.com?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe iMac 5K Retina 3,2Ghz. I Norge koster den 22.490. Fra apple.com $1.800. Inkludert moms blir det 19500,-

I tillegg mister jeg 5 års reklamasjonsfrist. Vil jeg likevel kunne få utført service i Norge? Garantien er vel ikke mer enn ett år? Kan jeg bruke denne i Norge, eller må jeg sende Mac'en ut av landet?  

Er det flere faktorer å tenke på?

Jeg har lest noen tråder om samme tema, og tror jeg har fått med meg det viktige. Så er spørsmålet. Er det verdt å bruke 3000,- på 5 års reklamasjonstid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst lurer jeg på om du har blingset. Den modellen som koster 1799.- i USA koster 20 490,- i Norge. Den til 22 490 har raskere skjermkort og Fusion drive, og den koster 1999.- i USA. Da er forskjellen bare en tusenlapp, og det før du regner med frakt fra USA og fortollingsgebyret. Med mindre du skal over og ta den med som bagasje, selvsagt.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Først og fremst lurer jeg på om du har blingset. Den modellen som koster 1799.- i USA koster 20 490,- i Norge. Den til 22 490 har raskere skjermkort og Fusion drive, og den koster 1999.- i USA. Da er forskjellen bare en tusenlapp, og det før du regner med frakt fra USA og fortollingsgebyret. Med mindre du skal over og ta den med som bagasje, selvsagt.

Geir :)

Jepp, jeg har blingset. Da er forskjellen så liten at det i bunn og grunn ikke lønner seg.

Selv om jeg skulle over til USA, så hadde nok ikke jeg orket å drasse den med meg i bagasjen - med mindre jeg hadde skikkelig kiste å sende den i.

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...