Neguah Skrevet 9. november 2015 Rapporter Del Skrevet 9. november 2015 Jeg vurderer å kjøpe iMac 5K Retina 3,2Ghz. I Norge koster den 22.490. Fra apple.com $1.800. Inkludert moms blir det 19500,- I tillegg mister jeg 5 års reklamasjonsfrist. Vil jeg likevel kunne få utført service i Norge? Garantien er vel ikke mer enn ett år? Kan jeg bruke denne i Norge, eller må jeg sende Mac'en ut av landet? Er det flere faktorer å tenke på? Jeg har lest noen tråder om samme tema, og tror jeg har fått med meg det viktige. Så er spørsmålet. Er det verdt å bruke 3000,- på 5 års reklamasjonstid? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. november 2015 Rapporter Del Skrevet 9. november 2015 Først og fremst lurer jeg på om du har blingset. Den modellen som koster 1799.- i USA koster 20 490,- i Norge. Den til 22 490 har raskere skjermkort og Fusion drive, og den koster 1999.- i USA. Da er forskjellen bare en tusenlapp, og det før du regner med frakt fra USA og fortollingsgebyret. Med mindre du skal over og ta den med som bagasje, selvsagt. Geir 3 Lenke til kommentar
Neguah Skrevet 9. november 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2015 Først og fremst lurer jeg på om du har blingset. Den modellen som koster 1799.- i USA koster 20 490,- i Norge. Den til 22 490 har raskere skjermkort og Fusion drive, og den koster 1999.- i USA. Da er forskjellen bare en tusenlapp, og det før du regner med frakt fra USA og fortollingsgebyret. Med mindre du skal over og ta den med som bagasje, selvsagt. Geir Jepp, jeg har blingset. Da er forskjellen så liten at det i bunn og grunn ikke lønner seg. Selv om jeg skulle over til USA, så hadde nok ikke jeg orket å drasse den med meg i bagasjen - med mindre jeg hadde skikkelig kiste å sende den i. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå