Minus Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hei, har et spørsmål som går på dette med oppsigelsestid. Jeg har vært ansatt i en bedrift som lærling i 4 år og fikk videre jobb etter å tatt fagbrev. Totalt har jeg jobbet i denne bedriften i 5,5 år. Hvordan stiller det seg om jeg skulle levert oppsigelse nå? Ser at "Når arbeidstaker har vært ansatt i mer enn fem år gjelder minstekrav om oppsigelsesfrister fra to til seks måneder, avhengig av arbeidstakerens ansettelsestid og alder." Etter jeg tok fagbrev har jeg ikke fått arbeidskontrakt, så jeg vet ikke hva denne ville inneholdt.. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hvis noen er organisert på arbeidsplassen din, spør dem. Tror annsettelstiden normalt vil være fra lærlingetiden er over. Men har du bedt om å få kontrakt? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Om du ikke har kontrakt går du heller ikke under noen "avtale", det finnes dog en minsteperiode i AML mener jeg på uten at jeg husker hvor lenge denne er. Selv sto jeg uten kontrakt etter læretiden og "forhandlet" oppsigelsestid med arbeidsgiver da jeg hadde fått ny jobb. Dette for å gjøre det best mulig for begge parter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Sjekk kva du har avtalt i din arbeidsavtale, eventuelt kva fagforeninga har avtalt på dine vegne (om du jobbar i ei tariffbedrift). Har du ikkje arbeidsavtale eller denne ikkje omtaler oppsigelsestid så er det standardbetingelsane i arbeidsmiljølva som gjeld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå