emkr3 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 925 sølv og 14k gull i midten. Den er like stor som en krone. Kan det være en øredobb eller en slipsnål? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 For meg ser det ut som bunads tilbehør. Kan du ta bilde fra andre vinkler? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Hvis det hadde vært et gammelt vikingesmykke værd flere hundre tusen kroner til den rette samler i utlandet. i norge er du pliktig å levere det inn til museum og få smykkets vekt i metall som belønning. Hva du gjør er ditt valg, ikke rart å skjønne hvorfor alle vikingeskattene i norge ender opp i utlandet gitt. Lenke til kommentar
emkr3 Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Fant den med metaldetektor 20 meter fra en hule som ble brukt av nordmenn til å gjemme våpen fra tyskerne under 2.verdenskrig. det er også en mulighet for at en turgåer har mistet den. Noen tips? Er jeg pliktig til å levere inn smykke? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Tviler på vikingsmykker ble stemplet. Har du Googlet det som er stemplet klarer ikke å lese det fra bildet. Lenke til kommentar
emkr3 Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Ja, det står 925 (92.5% sølv) og 585 (14k gull) Det står også Ωu.69, men jeg vet ikke hva det betyr Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Er nok et moderne smykke. Du får avertere i lokalavisen din og se om noen melder seg. Kan jo være du får finnerlønn. Lenke til kommentar
emkr3 Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Tror jeg tar vare på det, på grunn av at det var mitt første gull/sølvfunn med metaldetektor takk for innspill Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Har du kalibrert søkeren til edelt metall som gull, sølv? Endret 10. november 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
emkr3 Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Nei, hadde bare diskriminert jern og folie. Jeg bruker en garret ace 250 btw Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Nei, hadde bare diskriminert jern og folie. Ja, var noe slikt jeg mente. Kalibrering er kanskje "neste" skritt man evt. kan gjøre, hvis jeg har skjønt tingen riktig. Dvs. man graver ned f.eks. en sølv eller gull gjenstand, og justerer søkeren spesifikt til dette. Kjøpt meg en sjøl, men blir vel ikke å bruke før til våren neste år tenker jeg. http://www.xn--metallsking-mgb.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå