faumachine Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Hei folk! Jeg har et problem, det ser ut som at maskinen min ikke er noe særlig samarbeidsvillig. Jeg sliter!!! Har trodd at problemet har ligget i at temp er for høy på kabinett eller cpu, da maskinen av og til går stabilt med åpen sidedør. Installerte ei ekstra kabinett vifte og har nå 53 grader på maks på cpuen. 30-35 grader inni kabinettet. Har prøvd å fjerne lydkort, bytta grafikk kort, bytta prosessor og lagt på ny goop. CPU vifta skal tåle XP1800 prosessor i følge microplex... Av og til fryser bildet på skjermen og jeg kan ikke gjøre noe som helst. Jeg trenger hjelp!! Kan det være netverkskortet...? Jeg kjører: Aopen HQ45 kabinett Samtron 96P Msi Geforce2MX Athlon XP 1600 NoiseControl NC1957 CPU vifte Enermax vifte 80*80*25 Msi Turbo KT133A 2 * 256 MB SDRAM SB128 PCI Unex 10/100 mbit network card Faumahine Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Hvis du mener at det hjalp å ha sidedøren åpen så kan du kjøpe deg en ny og bedre kjøler til prosessoren, eller kanskje bare en ny vifte til kjøleklossen. Men ustabilitet kan være alt mulig, det kan være PSUen din. Er den 300W eller over? Hvis den er under 300W så er det kanskje denne som er problemet. Det kan være minnet, har du testet andre minnebrikker? Det kan være ustabile drivere. Hvilket OS kjører du? jeg har lest at å installere VIA 4-1 kan gjøre mnaskinen ustabil i noen tilfeller, det samme gjelder noen Nvidia detenator drivere. Eller må du jo selvsagt se om driverene du har er korrekte. At det ikke er noen "ghost" devices i enhetsbehansling. Du kan se om det er noen IRQ konflikter. Hvis du ikke bruker Windows XP så kan du jo prøve det. Det er vel mye annet du kan gjøre; teste et annent skjermkort, se til at at alle kabler og sånn sitter godt i hovedkortet. Det er bare å prøve her.. Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 24. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2002 Hei,grimmy! Jeg kjører win2000, har strømforsyning på 250w, men dette skal holde i følge amd sine sider... Må er systemet blitt ordentlig kræsja opp. har fått feil som sier at den ene systemfila er korrupt, det skjedde etter at jeg prøvde et annet skjermkort (gforce3 ti200, creative). Jeg har noen konflikter på IQR 11, men jeg vet ikke hvordan jeg skal rette opp i disse konfliktene. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Radeon8500 Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Quote: On 2002-02-24 14:38, faumachine skrev:Hei,grimmy!Jeg kjører win2000, har strømforsyning på 250w, men dette skal holde i følge amd sine sider...Må er systemet blitt ordentlig kræsja opp. har fått feil som sier at den ene systemfila er korrupt, det skjedde etter at jeg prøvde et annet skjermkort (gforce3 ti200, creative). Jeg har noen konflikter på IQR 11, men jeg vet ikke hvordan jeg skal rette opp i disse konfliktene. Hvordan gjør jeg det? Ikke nødvendigvis at en 250W powersupply holder. De blir lista (noen av de) hos amd.com, MEN det er i strippa systemer med 1 disk, 1 CD-Rom/DVD-spiller, 128MB RAM. skjermkort og lydkort (Kanskje nettverkskort). Så hvis du har Mer enn dette ville jeg nok gå for å kjøpe ivertfall en 300W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå