Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når du kontakter en venn, og personen sier: "Jeg vil bare være i fred"

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om noen andre har opplevd det samme. Men jeg kontaktet en venn av meg. Og da jeg kontaktet han så svarte han: "Jeg vil bare være i fred". Jeg spurte om noe var galt? Da sa vedkommende: "Jeg vil bare være i fred". 

Hvordan tolker dere en slik kommentar? Ville dere blitt fornærmet?

Anonymous poster hash: c4acc...1e7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke blitt fornærmet. Han har sikkert en dårlig dag. Gi det litt tid før du tar kontakt igjen.

Vedkommende har vært sånn iblant. Men i det siste virker det ut til at vedkommende kun vil ha fred omtrent. Jeg ble litt såret, men jeg får bare tenke at kanskje vedkommende behøvde litt fred. Og at det er derfor. Mulig jeg er litt hårsår. 

Anonymous poster hash: 7c53b...3c5

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Her har du ingen grunn til å bli såret, for det handler ikke om deg. Det handler om hvordan vedkommende har det med seg selv.

Om du har grunn til å være bekymret for personen så si at vedkommende skal få være i fred i x antall dager og så SKAL dere finne på noe, og så kan han få være i fred igjen.

Lenke til kommentar

Har selv vurdert mange ganger å skrike "la meg være i fred" i røret. I dag blir man oppringt og neddynket i meldinger så og si hver eneste dag at det er ikke rart folk blir lei. Folk ringer for de minste ting. Har selv et par venner som elsker å regelrett trakkassere meg når det er noe som skjer i et teit mobilspill de har fått dilla på. Da blir jeg forbanna og irritert. Hvis oppførsel av en eller annen grunn avviker fra det som er vanlig kan man vedde på at man blir kontaktet. Har av den grunn begynt å skru av telefonen.

Hvis en person ber om å få være fred er det bare å la vedkommende få være i fred. De fleste ønsker seg litt rom til tider :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her har du ingen grunn til å bli såret, for det handler ikke om deg. Det handler om hvordan vedkommende har det med seg selv.

Om du har grunn til å være bekymret for personen så si at vedkommende skal få være i fred i x antall dager og så SKAL dere finne på noe, og så kan han få være i fred igjen.

Jeg tok det innover meg selv, og tenkte at vedkommende hadde meg imot... Men jeg vet ikke. Kanskje vedkommende behøvde rom... Forsøker å tenke over det. Men jeg tok det som om han var uinteressert i å holde kontakten.. 

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på, er dere gode venner?

Hvis dere ikke ser hverandre eller snakker sammen så ofte og han gir deg den, er jeg egentlig uenig med resten her. Ville tolket det som at personen ikke ønsket videre kontakt.

Jeg følte at det var et dårlig signal. Men er usikker på hvorfor han er sånn.

Lenke til kommentar

...da jeg kontaktet han så svarte han: "Jeg vil bare være i fred"...

La ham være i fred! LENGE!

La det være opp til ham å ta kontakt med deg etter en sånn kommentar.

Ikke det at du har noe å være sint for, eller behandle ham dårlig for, men sier han direkte at han 'bare vil være i fred' når en venn kontakter ham, da må han forstå at det blir lenge til du gidder kontakte ham igjen.

Lenke til kommentar

Har vennen din slitt med depresjoner? Personlig ville jeg muligens ha blitt litt bekymret for han isåfall. 

Jeg vet ikke. Men jeg ble bekymret for det. Og tenker fortsatt litt på det. Men jeg er ikke sikker. Uansett: jeg er glad i den vennen min, selv om det sårte meg. 

Er ikke du som skal føle deg såret, vennen din har ikke gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Akkurat DET ordvalget ville jeg tolket som om det var jeg som var masete eller noe, og tolket det som om jeg burde trekke meg unna inntil vedkommende selv tok kontakt igjen. Særlig om ordlyden var litt aggressiv.

Om vedkommende var sliten og lei ville han vel ordlagt seg annerledes; jeg er trøtt, jeg er sliten og orker ikke osv.

Om ordlyden var "sutrete og lei" kan den i beste fall tolkes som om jeg er sliten og orker ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...