Gå til innhold

Skjerm blir svart ved dårlig batteri?

erikindre

Anbefalte innlegg

Jeg har nå endelig fått min første bærbare PC! Utrolig moro! Det er altså en brukt Fujitsu Siemens Amilo-M et-eller-annet med 750Mhz Celeron og 128 MB RAM som jeg fikk for 3500,-.

Slengte innpå Win ME og RedHat 9. Litt slit med drivere i Win ME, men i linux funket ALT perfekt med det samme (Til og med PCMCIA-nettverkskortet mitt!)

Er egentlig kjempefornøyd med alt. Det eneste som er litt kjipt er at jeg måtte kjøpe nettverkskort (som nevnt over, ikke inkludert), 2 døde pixler på skjermen (bagatell...) og så var det dette med batteriet...

Det er oppgitt til å vare i ca 2 timer nytt. En kompis sa jeg kunne regne med en times tid... Med nettverkskortet i og "normal" bruk (internett, tekstbehandling...) fikk jeg ikke en time en gang. Det som er merkelig er at skjermen slår seg av (blir mørk, men jeg kan fortsatt se bildet). Dette skjedde mens indikatoren viste at jeg hadde over 50% igjen av batteriet. Etter litt roting fant jeg ut at dette faktisk skjer når batteriet blir svakt. Skjermen begynner først å flimre litt, deretter blir den svart. Etter noen minutter skrur hele PC'n seg plutselig av.

Er det noen som har noen forklaring på dette? Hvorfor fungerer ikke indikatoren på batteriet som den skal? Ville et nytt batteri hjelpe?

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...