Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Finne noen på Tinder?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har funnet noen på Tinder? Hva er deres erfaringer med Tinder? 

Jeg tar ofte kontakt med jenter som jeg matches med, men får sjeldent god respons tilbake. Jeg starter ikke samtalen med: "hei du er fin skal vi møtes" eller: "du er deilig".

Jeg starter ofte samtalene med å takke for "liken", før jeg prøver å snakke om våre felles interesser. Den siste samtalen jeg hadde med ei jente i nærområdet gikk sånn her:

Jeg: "Tusen takk for liken, det setter jeg utrolig stor pris på! :)"

Hun: ":)"

Jeg: "Jeg ser at du liker hockey? Er du ofte innom ishallen for å se på *navn på vårt lokale lag* sine kamper?  :)"

Hun: "Ja :)"

Da tar jeg det allerede som et hint om at hun ikke vil prate med meg. Ingen vits å skrive videre når man får SÅ korte svar tilbake. Hadde skjønt det hvis jeg skrev til en helt random jente på Facebook, men når man blir matchet med jenter på Tinder, betyr det vel at de finner meg attraktiv? Eller har jeg misforstått noe her? Mulig at min metode for å starte samtaler på ikke er så bra allikevel? 

Anonymous poster hash: 357bc...792
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, Tinder er ikke sted man "finner" folk :p
Tinder er en enkel og grei knulle-app, simply put.

Når du åpner med en legitim samtale, så virker du for mange som typen som vil noe mer enn å bare få seg et ligg - ipso fakto så får du korte uinntresante svar.

Vil du på date? Bruk match.com, sukker, eller gå ut å finn noen å prat med :)

EDIT: Ser at folk er uenig her, noe jeg overhodet ikke kan fatte (lol). Dette er da altså bare min mening :)

Lykke til!

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

Tinder er en enkel og grei knulle-app, simplu put.

Deg om det. Tinder er da like god/dårlig som alle andre sjekkesider/apper.

Personlig er jeg samboer på andre året etter at jeg traff en dame på Tinder.

Til trådstarter. Her er det gi og ta, og føler du at damen ikke svarer deg slik du forventer så gå videre, og heller la hun skrive mer om hun faktisk ønsket å bli kjent med deg. Har selv opplevd at damer jeg først trodde ikke var interessert tok kontakt da jeg lot vær å svare på hennes korte svar. Damene får også mye respons, og snakker hun for øyeblikket med en eller flere kan det også være du dukket opp på et tidspunkt hun ikke hadde tid/overskudd til å prate med flere. Virker som du henvender deg hyggelig til de du får match med, så da er det bare å håpe du tilslutt treffer blink :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tinder er en enkel og grei knulle-app, simplu put.

Deg om det. Tinder er da like god/dårlig som alle andre sjekkesider/apper.

Personlig er jeg samboer på andre året etter at jeg traff en dame på Tinder.

Til trådstarter. Her er det gi og ta, og føler du at damen ikke svarer deg slik du forventer så gå videre, og heller la hun skrive mer om hun faktisk ønsket å bli kjent med deg. Har selv opplevd at damer jeg først trodde ikke var interessert tok kontakt da jeg lot vær å svare på hennes korte svar. Damene får også mye respons, og snakker hun for øyeblikket med en eller flere kan det også være du dukket opp på et tidspunkt hun ikke hadde tid/overskudd til å prate med flere. Virker som du henvender deg hyggelig til de du får match med, så da er det bare å håpe du tilslutt treffer blink :)

Er nok ikke bare meg om det. Tinder selv har sagt at appen blir i hovedsak brukt til sexuelle treff, og at det er noe de er klar over, og skal jobbe med fremover. Se dokumentaren på NRK.TV (heter noe med tinder, eller "sex apps" , eller noe i den duren)

Er jo selvfølgelig noen som treffer den riktige på søppelrommet til universitet, noen treffes på narvesen, noen på Tinder  - men poenget mitt er at i hovedsak, tror hvertfall jeg, at tinder ikke er noe sted å treffe noen seriøse på. Tinder er, en sex app i mine øyne :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare vente og la en dame skrive noe til deg først? Virker som om du har veldig hastverk med å finne dame. Slapp av gutt, blir aldri noe bra forhold ut av en "kunstig forelskelse" fordi du stresser :)

Lykke til med å finne kvinnen i ditt liv, om 20 år så sitter du der med hus, hage, kone og bil og ser tilbake på "Tindertiden" :p

Lenke til kommentar

Er nok ikke bare meg om det. Tinder selv har sagt at appen blir i hovedsak brukt til sexuelle treff, og at det er noe de er klar over, og skal jobbe med fremover. Se dokumentaren på NRK.TV (heter noe med tinder, eller "sex apps" , eller noe i den duren)

Er jo selvfølgelig noen som treffer den riktige på søppelrommet til universitet, noen treffes på narvesen, noen på Tinder  - men poenget mitt er at i hovedsak, tror hvertfall jeg, at tinder ikke er noe sted å treffe noen seriøse på. Tinder er, en sex app i mine øyne :)

Du skreiv jo akkurat at folk møtes der, så skriv du etterpå at det ikkje er noko plass å treffe seriøse på. Useriøse finn ein over alt, på byen, på match.com, på Narvesen og på Tinder. Mange brukar Tinder seriøst, så eg vil ikkje fraråde å bruke den sjølv om det finnes mange som ikkje brukar den seriøst.

Ellers einig med oscrue over her, det kan virke litt snodig å takke for at ho sveipa deg til høgre. Start heller med eit hei og spør om eit eller anna du kan hente ut frå bileta eller profilen.

Hvorfor ikke bare vente og la en dame skrive noe til deg først? Virker som om du har veldig hastverk med å finne dame. Slapp av gutt, blir aldri noe bra forhold ut av en "kunstig forelskelse" fordi du stresser :)

Lykke til med å finne kvinnen i ditt liv, om 20 år så sitter du der med hus, hage, kone og bil og ser tilbake på "Tindertiden" :p

Er han stressa fordi han spør først? Fakta er at mange av damene får langt fleire matcher enn menn, og mange forventar at han tar kontakt først.

Eg synest du skal ta kontakt med dei du ynskjer kontakt med.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre man er veldig attraktiv selv har man egentlig ikke noe særlig valg. Ikke spesielt mange damer som sender den første meldingen.

Lenke til kommentar

Har brukt Tinder ei stond no, men har tilgode å treffe ei derfrå.

Virkar som dei aller aller fleste av damene kun er ute etter oppmersomheit.

Prata med ei i nærområdet, spurte om ho skulle være med å ta en kaffi, ja du ville ho.

- Spurte om ho ville ta det dagen etter, "nei har fullt opp med jobb". Greit nok, sjølv om ho nettopp har sagt ho jobba 8-4.

- Iom ho ikkje fulgte opp, ba eg bare ho ta kontakt når ho hadde tid, "ok" sa ho.

- Høyrte ingenting etter 3 daga, sendte 1 mld om vi skulle ta en kaffi dagen etter, ingen svar. 

Un-matcha ho naturligvis.

Samme skjedde med ei eg traff på byen, spurte om ho ville treffas seinare, "ja hadde vært hyggelig det"

Sendte mld på mandagen, "nei har fullt opp med lekser, skule osv." Uten å sei når ho hadde tid.

Sendte 1 mld 3 daga etter, ingen svar.

Har det samme på dating sider, skri hei og gjer dei eit kompliment, spør om å ta en kaffi osv. Ingen svar. Er vel kanskje like greit, om ikkje dama har nokk vett til å formulere at ho ikkje er interessert, klarer ho sikkert ikkje å føre ein god samtale.

Sånne episodar gjentar seg altfor ofte, å forventa at dama tar kontakt, er nesten meinigslaust, sjølv dei som ser "gjennomsnitleg" ut tør aldri bjynde ein samtale. Lika dei som skriv "ta initiativ!" i teksten sin. Om du er interessert, kan ikkje du bare bjynde ein samtale?

Jenter som forventar at guten skal alltid ta kontakt, blir nok fort skuffa. Om du som jente, følar at han skal føre ein samtale kun fordi du sa "hei", tenk på kor mangen gongar han sansynlegvis har tatt initiativ uten å få respons..

Mitt spm til dåkke damer, koffor gje inntrykk av interesse når det tydeleg ikkje er nåke der?

Godt muleg det er eg som spela korta mine feil då sida det skjer til stadigheit, men litt morsom lesing vart det nok :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har personlig aldri hatt noe suksess via tinder gitt, ikke at jeg har brukt det så veldig mye, bare spammet igjennom noen få jenter for og se hvordan appen funker. Ser også ikke noe i veien for at folk skal ha lykke via det, det er jo som alle andre dating sider bare i en app med ett stort antall under 20 som jeg har sett etter, hehe.

Jeg vet at folk under 20 kanskje ikke er så ivrige etter og finne noen og tilbringe resten av livet sitt med, og heller få seg noe på en fredags kveld, men hvem vet hva tinder kan komme opp med, bare tuller  :wee:

Lenke til kommentar

Møtte ei for å ha sex. Har hatt planer med 3-4 andre om å møtes, men jeg har droppet det. Skyldes at første gangen var litt mislykket, også er jeg redd for å bli super turned off rett etter jeg kommer :p Eller det å møte ei dame for sex, også ser hun ikke like pen ut som på bildene.

Tinder kan funke, men det er forbeholdt gutter som har litt fritid til gode, og kan se bra ut på bilder :-)

Anonymous poster hash: f4a2a...b9d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...