Talker Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Heisann! Ny leilighet, nye løsninger... Har alltid hatt trådbasert nettverk til min stasjonære pc. Men nå ser det ut til at jeg må ty til wifi. Har bare i kortere perioder brukt wifi på skikkelig bruks-pc, og alltid merket bra forskjell når jeg har svitsjet over på kabel igjen. Både på hastighet, og på "respons". Tenkte å kjøpe en noe bedre router nå da. Asus ac66u. Har vel ikke noe super duper wifi-kort til pc'en, så burde kanskje kjøpe det i samme slengen? Har dere erfaring med wifi kontra tråd? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Har du Asus ac66u i dag er det lite vits å vurdere noe bedre. Jeg venter på RT-AC88U som er eneste routeren som jeg ser på som liten oppgradering. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Kommer jo selvfølgelig an på forventninger og bruksområde. Skal du ta backup til en NAS over wifi, tar det jo lengre tid. Vanlig nettsurfuing og casual gaming fungerer som regel tilfredsstillende om du har gode mottaks- og sendeforhold. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Hvilket nettverks-kort burde jeg matche ac66u med? Jeg må igjennom én lettvegg/dør og kanskje snippen av et hjørne. Tidligere er det stabilitet og opplevd respons som har plaget meg. Følelsen av at det tar et sekund ekstra før nettsider ladter inn. Skjønner ikke helt hva det har kommet av, men sist jeg har kjørt trådløst, så har jeg kjørt noe gammelt d-link utstyr Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Kanskje noe: ASUS PCE-AC68 AC1900 Trådløs Adapter Dual Band AC PCI-E Adapter 600+1300Mbps Fordelen er om antenne og router har rett linje og det ikke er mye som sperrer for veien. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hvor mye forskjell merker du på hastighet og respons mellom wifi og trådløs? Hvilken hastighet har du på nettet? Hva er ping? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå