Gå til innhold

ANMELDELSE: Rise of the Tomb Raider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns tomb raider føltes ut som en dårlig kopi av uncharted, noe som sikkert er teit for de som liker de ekte tomb raider spillene, men helt ok for meg som ikke liker de ekte tomb raider spillene.

Det er vell heller Uncharted som er en god kopi av Tomb Raider siden Tomb Raider eksisterte lenge før Uncharted :)

Men tomb raider fra 2013 har ikke noe med de ekte tomb raider spillene å gjøre, annet en navnet. Så jo tomb raider 2013 er en dårlug kopi av uncharted.

Lenke til kommentar

Det var jeg som ga forgjengeren 6/10, ja. Rise of the Tomb Raider gjør mye av det samme som 2013-utgaven, men alt føles liksom bedre.

Tydelig at utviklerne har tatt til seg kritikken, med flere åpne områder, færre tvungne skuddvekslinger og generelt mer å ta seg til utenfor historien. Og selvfølgelig mange flere spennende «tombs» å utforske. :D

Lenke til kommentar

Det var jeg som ga forgjengeren 6/10, ja. Rise of the Tomb Raider gjør mye av det samme som 2013-utgaven, men alt føles liksom bedre.

Tydelig at utviklerne har tatt til seg kritikken, med flere åpne områder, færre tvungne skuddvekslinger og generelt mer å ta seg til utenfor historien. Og selvfølgelig mange flere spennende «tombs» å utforske. :D

jaja. Da krysser jeg fingrene for at spillet er likt, bare bedre på alle måter :)

Lenke til kommentar

Færre tvungne skuddvekslinger ja. Det er det jaggu meg en annen stor utvikler på en annen ledende platform som faen meg bør ta til seg. Tomb Raider hadde kanskje mye skyting og action, men fy flate meg hvor bedre utført og mere morro det var enn hos konkurrenten :)

Syns jeg da.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns tomb raider føltes ut som en dårlig kopi av uncharted, noe som sikkert er teit for de som liker de ekte tomb raider spillene, men helt ok for meg som ikke liker de ekte tomb raider spillene.

Nå er vi inne på smak og behag tror jeg, å der skal jeg være forsiktig med å si at andre tar feil. Men personlig så synes jeg Tomb raider er ett MYE bedre spill enn uncharted 1 og 2 (ikke ferdig med 3 enda). Jeg driver å spiller de på ps4 nå, så har ett ganske oppdatert syn på saken ;)

Lenke til kommentar

Har spillt det som er av TR hittil, men fortsatt så er Anniversary det spillet som har imponert meg mest av alle i serien. Utviklingen som jeg derimot ikke har spesielt sansen for, er at det stadig blir mer og mer action preg og mer skyting og dreping over det hele. Det var vel ikke det som var hovedkonseptet til TR til å begynne med. Snart så ender TR med å ligne et hvilket som helst action spill uten å skille seg ut som det engang gjorde.

Mulig jeg begynner å bli gammeldags, men for min egen del så koste jeg meg mer med et par dual pistols hvor jeg skjøt et par kråker i ny og ned eller eller løp for livet med en T-Rex bak meg. TR handlet om å utforske uten å måtte ha en flokk med "bad guys" overalt.

Beklager negativiteten, mandagen henger fortsatt igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig jeg begynner å bli gammeldags, men for min egen del så koste jeg meg mer med et par dual pistols hvor jeg skjøt et par kråker i ny og ned eller eller løp for livet med en T-Rex bak meg. TR handlet om å utforske uten å måtte ha en flokk med "bad guys" overalt.

Da er det godt mulig du vil like dette ganske godt. Det er fortsatt actionsekvenser, men de åpne områdene jeg nevner i anmeldelsen er fantastiske lekeplasser, hvor man kan gjøre litt som man vil. Sideoppdrag og bortgjemte templer, eller noe så abstrakt som å jakte på dyr og finne ressurser for å oppgradere utstyret ditt.

Utdrag fra teksten som illustrerer poenget mitt: «Det føles på mange måter som om Tomb Raider-serien her har klart å finne sin egen identitet – man trenger liksom ikke være Uncharted med kvinnelig hovedperson for å lykkes.»

Lenke til kommentar

Plukket det opp i går og så langt må jeg si meg godt fornøyd. Gameplayet er rimelig likt det forrige i serien så om det falt i smak så blir man vel ikke skuffet denne gangen heller.

Grafisk sett er det meget pent. Jeg lar meg stadig vekk fascinere av omgivelsene.

Spillet legger vel opp til at man skal ha en slags indre samlemani, noe jeg tydeligvis har da jeg ender opp med å bruke langt tid på å utforske alle plassene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Meget bra spill kan gi det 9-10 eneste som irriterte meg var den jævla slåssinga i en hule hvor du blir overasket av en ulv som angriper deg det er så irriterende, særlig på på pc må man bruke 3 knapper på en gang for å gjøre ting riktig på eksakt rett tidspunkt eller så dør du jeg tror jeg prøve i flere timer før jeg lyktes i drepe dritten, holdt nesten på bare å avinnstalere hele spillet pga den idiotiske kampen der.

Lenke til kommentar

Gamepad ftw :p

Jeg er forsåvidt enig i at gamepad egner bedre til denne typen spill (dvs akkurat tomb raider er, ihvertfall med min stil, et av spillene som er mest "midt i mellom", og har ofte brukt begge deler ganske aktivt i gjennomspillingen, men det er altså de tidligere utgavene), men de bør allikevel gjøre såpass innsats at det ikke er sekvenser som er "umulig" med tastatur.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Kjøpte meg nettopp dette spillet og har nettopp spilt gjennom introen.

For en vanvittig bra innledningsopplevelse!

Grafikken, musikken og spenningen er helt fantastisk.

Noen ganger lurte jeg nesten på om cutscenes var cinematics, men de er altså ikke det.

Men det hjelper veldig å ha en GTX 1080 merker jeg, for dette ville vært tungt for min gamle 970.

Kjempebra spill til nå, gleder meg til resten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...