Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Grusom stank fra sluk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forklarer det hvorfor det spruter opp vann fra servanten når jeg staker i toalettet? :p

Jeg er 100% noob når det kommer til ting som dette. :D

Lite trolig det spruter vann opp i servanten, hvis du benytter en stakefjær. Anntar du bruker noen annet, kanskje den "dingsen" som skaper sug og trykk.Heter den ikke "sokker" da?

Virker som metoden du brukte for å ordne sluket, har skapt nye problemer. (For jeg forutsetter at du/dere ikke har puttet noe "fremedlegme" i WC, eks truser, sanitsbind, o.l.) Du skulle KUN etterfylt vann, i det sluket! Ikke "pøse" på med varmt vann. Det kan forflytte en propp videre.

Sluk bør renses jevnlig og er det ikke mulig å gjøre det manuelt, kan en bruke avløpsrens.

Men nå har vel rørlegger vært hos deg og fikset problemet. Han/de kan sikker forklare hva som var galt.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Har brukt den dingsen med sånn gummistykke på enden. Sugekopp eller hva det heter. Så mye varmt vann har jeg ikke brukt da. Snakk om en kanne fra vannkokeren.

Rørlegger kommer ikke før tidligst i morgen.

Er for øvrig anbefalt av utleier å ikke bruke avløpsrens. :/

Ingen fremmedlegemer i toalett... det eneste jeg kan tenke meg er at jeg har en tendens til å slå fett fra stekepanna i vasken. Sikkert uheldig.

Endret av Star Fox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ønsker ikke å kuppe tråden din, men ser det er flere som har erfaring med temaet her. :)

Når jeg spyler toalettet synker vann-nivået i vannlåsen i dusjen litt etter litt for hver gang. Man kan høre en slags sugelyd fra sluken når det som spyles i toalettet går ned gjennom rørene. Etter ett par spylinger er vannlåsen tom, og det stinker kloakk på badet.

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar

Å faen. Lå en lignede sak henslengt etter forrige eier. Hadde ingen aning om hva det var, så kastet den. 

Den har sikkert vært montert under kjøkkenvasken, da den lå der. (Bor i blokk)

Kan dette være en sannsynlig plassering av ventilen, og å montere en ny kanskje fikser problemet mitt?

Endret av El Matador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...