Gå til innhold

Henger seg under WinXP innstallasjon


germ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sett bios settings til safe defaults og se om det fungerer.

bytt ram-brikke/ram-slot

god nok psu?

prøv med annen disk

brenn en ny cd (hvis den er brendt da... I DON'T CARE!)

har selv opplev problemer med abit kort under installasjon av win xp (uten sp1) grunnet nvidia kort (gf2 spes.), kan jo hende.... man vet aldri!

 

 

søk på feilmeldingen din på microsoft technet

Lenke til kommentar

Heia! Setter umåtelig pris på hjelpen. Er igang igjen nå..

 

Har bytta harddisk, bytta rambrikke, tatt ut skjermkortet (onboard) og bytta ram-sokkel(?). Begynner å bli tom for ideer nå.. Maskinen er jo helt ribba. Sitter ikke et eneste kort i. ******!! !"=()/¤?)#(")(/%?)#( "%/? #)(% DER KOM DEN IGJEN!!!! ******!!"PO¤#(=)¤("#(¤

 

sorry....

 

Det er et demo kort fra komplett, og jeg sjekka, biosen er spell ny. Noen tips før jeg går å henger meg?

Lenke til kommentar

Hovedkortet har ingen "safe-mode" (gud jeg savner abit) Det er jo default mode da. Regner med at det er det samme. Dette fungerer ikke. Har også prøvd denne med disabelig av onboard lyd-nettverk. Har ingen usbting tilkoblet maskinen. Prøver med ny cd-rom nå.. Alt annet er jo prøvd egentlig. Skal prøve å "skaffe" winxp med sp1.

 

Igjen Tusen tusen takk for tips! :woot:

Lenke til kommentar

Dette vet jeg kanskje ;)

Hadde AKKURAT samme problem. Sjekk cpu vifta, den sitter kanskje ikke så godt som du tror. Jeg fikk den feil mld der jeg å. Helt til jeg holdt handa mi på cpu vifta og presset den ned. Da gikk d glatt. (AMD vel å merke seg) Så jeg måtte skifte cpu vifte. Da ble alt kjempe bra=)

Kan også være skjermkortet, fikk uendelig mange bluescreens for det å.. men når jeg skulle instalere var det cpu vifta.

Lenke til kommentar

Hadde akkuratt samme problem med mitt nye a7n8xd, til og med samme bluescreens (alle tre, men på engelsk). Konkluderte med at det var hovedkortet, så jeg sente det tilbake og fikk nytt tilbake og da fungerte alt fint :D

Men det må jo ikke være samme problemet selv om det kan virke som det, kunne jo være minnet også :shrug:

Lenke til kommentar

Demo vare fra komplett !!! der ja!!!! var problemet. ca. 50/50 av hk. virker som de skal , tør jeg vedde på!. Men så tar de ingen diskusjon ved retur heller da!.

Kan derfor misstenke de for å legge retur varer (uten grundigere test) ut som demo varer. Får de bilde under oppst. så er det ok! likksom. Salfe made mekker garantert ingen tekniker. Ingen kritikk bare konst.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...