germ Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ja, ganske enkelt egentlig. Noen som har noen ideer. Den bare låser seg når det er ca 30 mins igjen. Den legger fint inn filene og greier først. Hender også jeg får Bluescreen med noe beskjed om minnedump. Har dunker minnet inn 5 ganger... Ideer? Lenke til kommentar
OeO Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 hvis du har 2 cd spillere, fjern den ene. fjern en ram brikke under installasjonen. Lenke til kommentar
germ Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 takker for svar men det er 1 ram brikke og 1 cd-spiller... Lenke til kommentar
germ Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Nå fikk jeg denne skjermen under innstallasjonen. Jeg har også skifta skjermkort. Har deaktivert alle onboard features, og er helt uten pci kort. Har også bytta ide-kabel på harddisken... Begynner å bli forbanna nå... Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Har hatt akuratt samme problemet selv, holdt på hele natta fordi jeg trodde det var hardisken. Men det viste seg at det var en av ram brikkene. Du kan jo prøve å bytte ut den ene du har med en du vet funker. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 sett bios settings til safe defaults og se om det fungerer. bytt ram-brikke/ram-slot god nok psu? prøv med annen disk brenn en ny cd (hvis den er brendt da... I DON'T CARE!) har selv opplev problemer med abit kort under installasjon av win xp (uten sp1) grunnet nvidia kort (gf2 spes.), kan jo hende.... man vet aldri! søk på feilmeldingen din på microsoft technet Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Heia! Setter umåtelig pris på hjelpen. Er igang igjen nå.. Har bytta harddisk, bytta rambrikke, tatt ut skjermkortet (onboard) og bytta ram-sokkel(?). Begynner å bli tom for ideer nå.. Maskinen er jo helt ribba. Sitter ikke et eneste kort i. ******!! !"=()/¤?)#(")(/%?)#( "%/? #)(% DER KOM DEN IGJEN!!!! ******!!"PO¤#(=)¤("#(¤ sorry.... Det er et demo kort fra komplett, og jeg sjekka, biosen er spell ny. Noen tips før jeg går å henger meg? Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Er tre forskjellige blåskjermer jeg får (er ikke det jævelig!?!) Her er de to andre: Er fortsatt umåtelig takknemlig for all hjelp! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Har du prøvd Safe Mode i BIOS som nevnt over ? Har du USB enheter tilkoblet? Logitech tastatur eller mus? Ellers ville jeg tippe at hvis du hadde innstallert XP med integrert SP1, hadde det gått bra. Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Hovedkortet har ingen "safe-mode" (gud jeg savner abit) Det er jo default mode da. Regner med at det er det samme. Dette fungerer ikke. Har også prøvd denne med disabelig av onboard lyd-nettverk. Har ingen usbting tilkoblet maskinen. Prøver med ny cd-rom nå.. Alt annet er jo prøvd egentlig. Skal prøve å "skaffe" winxp med sp1. Igjen Tusen tusen takk for tips! Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 De meldingene der minner om RAM-problemer ja. Test brikka med Memtest på forskjellige timings helt til den er 100% stabil. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Dette vet jeg kanskje Hadde AKKURAT samme problem. Sjekk cpu vifta, den sitter kanskje ikke så godt som du tror. Jeg fikk den feil mld der jeg å. Helt til jeg holdt handa mi på cpu vifta og presset den ned. Da gikk d glatt. (AMD vel å merke seg) Så jeg måtte skifte cpu vifte. Da ble alt kjempe bra=) Kan også være skjermkortet, fikk uendelig mange bluescreens for det å.. men når jeg skulle instalere var det cpu vifta. Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Fikk også mange sjuke feilmellinger under forige re-instal. Galt med ram, galt med videokort, galt med ditt og datt..... Men alt funka jo greit en halvtime tidligere FØR re installen. Så jeg skjønte ingenting. Problemet var derimot Instalasjons CD'en..... Mange riper og hakk under der ja. Flax jeg hadde bacup av cd'en!! Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Cd-en er fin. Holder på å ordne winxp sp2 cd. Kanskje dette vil hjelpe. Tror ikke det er noe galt med kjøleren. Tempen er fin den. Men takk alle sammen enda en gang! Skal teste memtest! Takk Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 kjører memtest nå.. ingen feil hittil... Lenke til kommentar
Dator Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hadde akkuratt samme problem med mitt nye a7n8xd, til og med samme bluescreens (alle tre, men på engelsk). Konkluderte med at det var hovedkortet, så jeg sente det tilbake og fikk nytt tilbake og da fungerte alt fint Men det må jo ikke være samme problemet selv om det kan virke som det, kunne jo være minnet også Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Hmm... har funnet fire feil til nå... Er det da "feil-feil" eller fikses det også. Evt, er utveien da å sende brikken tilbake? Lenke til kommentar
loggon Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Demo vare fra komplett !!! der ja!!!! var problemet. ca. 50/50 av hk. virker som de skal , tør jeg vedde på!. Men så tar de ingen diskusjon ved retur heller da!. Kan derfor misstenke de for å legge retur varer (uten grundigere test) ut som demo varer. Får de bilde under oppst. så er det ok! likksom. Salfe made mekker garantert ingen tekniker. Ingen kritikk bare konst. Lenke til kommentar
germ Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Har hatt mange demo-kort defra jeg. Alle har funket helt utmerket. Men nå har jeg 12 feil på memtesten. Er allikevell rart da, har jo testa med en annen brikke som funker i en annen maskin. Det var twinmos dette også da men... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hadde samme problem på et MSI hovedkort (nforce2 med AMD xp1900+ CPU). Det viste seg at det var rammen som ikke likte hovdkortet. Det var TwinMos Ram. I ettertid fant jeg ut at Twinmos og MSI var dårlig kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg