jarmush Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Siden RAM er såpass billig vurderer jeg å øke fra 6 til 8Gb på min bærbare Asus R557LA-XO1290H. Tror 8Gb er max kapasitet. Finner ikke noe eksakte opplysninger om kapasiteten. Det sitter en brikke (2Gb) på undersiden av laptopen, (luke som kan åpnes). Så regner jeg med at resten av RAM'en kan være loddet på hovedkortet? Vet at endel nyere Asus laptoper har denne løsningen. Så iallefall ikke noe da jeg åpent pc'n nylig og satte in SSD. Kjører jeg programmet Speccy viser dette at det er 2 RAM spor og at ett er ledig, men dette kan ikke stemme. Spørsmålet: Er det uproblematisk å sette inn RAM fra annen produsent enn det som blir levert med ny pc, så lenge de tekniske spesifikasjoner på RAM brikkene er identiske? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Du vil ikke merke noen ytelse å gå fra 6-8 GB minne om det ikke er snakk om video rendering eller å kompilere kode. Det er mer fordelaktig for deg å investere i en SSD som systemdisk. Lenke til kommentar
jarmush Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Takker for svar. Da dropper jeg mere minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå