Celestrian Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg er på utkikk etter en ny UHD-tv, helst 55", kanskje mer. Jeg er ikke opptatt av smartness da den skal kobles opp til pc. Skal kanskje brukes til spill, men skal brukes til streaming. Alt fra fotball fra sumo til filmer og whatever. Så vil jo da ha best mulig bildekvalitet. Tenker jeg nok venter til Black Friday med å bestemme meg, men må starte å tenke litt nå. Er det noen spesielle merker, modeller eller lignende som har fått veldig bra for bildekvaliteten sammenlignet med andre? Er det egentlig "dårlige" UHD-tv-er eller er det meste veldig bra? Vil alle disse tv-ene oppskalere til 4k (eller hva de kaller det), eller er det bare noen? Håper vel å få kjøpt et tv på tilbud etter hvert til rundt 10.000, vil nok ikke bevege meg opp mot 20.000. Noen tips (som dere skjønner er jeg ikke akkurat ekspert på disse tinga!) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Om du skal bruke den til spill så er inputlag viktig å finne ut av før du kjøper tv'en Samt at det er lurt å vente på nyttårssalget om du har mulighet. Om man ser på prisjakt på diverse 2014 modeller så ser man at 6-10 måneder etter at tv'ene er lansert så selges de for ca halve prisen som når de lanserte. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Finn en helt ny TV du liker på prisguide.no til rundt 20 000 kr og sett opp påminnelse per epost for når den synker til et nivå du kan akseptere. Da kan det gå noen måneder så får du epost at den nå ligger til salgs for en fin sum og du kan slå til. En TV som derimot har ligget på markedet lenge (et år++) vil nok sjelden falle dramatisk i pris om ikke en leverandør velger å gjøre et bulksalg. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Er i samme båten som deg med omtrent akkurat like krav og prisønsker. Har hørt og lest mye bra om Panasonic 55CXC725. Men siden det er bare Elkjøp og Lefdal som fører den så er jeg en smule pessimistisk til at det kommer noen bra tilbud på den på Black Friday. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Elkjøp har denne på tilbud, nesten halv pris: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE55JU6875XXE/samsung-55-4k-uhd-led-smart-tv-ue55ju6875xxe Aner ikke om det er et bra kjøp, men det ser slik ut på papiret i hvert fall. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) hehe hele nettsiden deres er nede Det samme er lefdal Endret 10. november 2015 av War Lenke til kommentar
Celestrian Skrevet 10. november 2015 Forfatter Del Skrevet 10. november 2015 Ja, så at Elkjøp hadde en slik tv til noe som ser ut som grei pris nå, men sliter litt med å vite om det er en veldig god tv eller ikke. Må man kanskje bare en tur til butikken for å se, eller finnes det noen specs man kan se slikt på - og vite at man blir fornøyd? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. november 2015 Del Skrevet 10. november 2015 Greia er jo at den mest sans er bedre en annet i den prisklassen.. Så da er jo kjøpe og se på, for å så evt bruke angrerett en risk å ta. Måtte selv ut med 2 laken mer for en mindre tv, men god hz og full hd for 3 mnd siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå