Andysowhatgg Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg har fått meg en 6år gammel moped som har stått stille i 1 år. Er det noe spesielt jeg må ta hensyn til før jeg drar den på veien?!?Hvor mye koster omreg? Hva om mopeden ikke har skilter? Noen tips til forsikringer? Noen tips til hva jeg kan bruke for å låse mopeden? er det noe problem å ha moped stående ute om vinteren? Burde jeg bruke noe for å dekke til, eller blir det bare kondens under duken?Vist det noen andre generelle tips jeg trenger? takk på forhånd! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Skru ut tennpluggen og hell oppi en spiseskje olje. Spark litt på kicken (uten tennplugg) for å fordele denne godt utover. Skivelås er ganske populært hvis den har skivelås. Skal du ha noe bedre må du ha en kraftig lås du kan låse mopeden fast i noe annet. Skal den stå ute bør du ha en MC-presenning eller annen presenning som "puster". Å ha full tank er også en fordel for å minske kondens og rust i tanken. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Skru ut tennpluggen og hell oppi en spiseskje olje. Spark litt på kicken (uten tennplugg) for å fordele denne godt utover. Skivelås er ganske populært hvis den har skivelås. Skal du ha noe bedre må du ha en kraftig lås du kan låse mopeden fast i noe annet. Skal den stå ute bør du ha en MC-presenning eller annen presenning som "puster". Å ha full tank er også en fordel for å minske kondens og rust i tanken. Supert, er det noe regler rundt det å øvelse kjøre med moped? Hvordan tar jeg ut tennpluggen? Hvor finner jeg eventuelt den? Endret 8. november 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Hva slags moped er det? Scooter? Off-road/motard? tennpluggen sitter i topplokket oppå sylinderen. Hvis det er en scooter kan det være knotete å komme til, og hvis sylinderen er liggende eller peker nedover får du ikke helt i olje. Glemte å nevne at du bør tappe av all bensinen og fylle på ny, fersk bensin. Kommer du til forgasseren og denne har en dreneringsskrue bør du drenere denne også. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 japp, surra litt med en mopeden i dag. Den starter kjempefint. Men den stopper med engang jeg skrur på lysa på. Så da er vel batteriet ødelagt? har batteriet på lading! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Den skal ikke stoppe pga. lysa. Selv om batteriet er flatt skal dynamoen gi nok strøm til både tenning og lys. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 blir bensin gammel? Den har stått en stund... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Bensin blir gammel ja. Du kan sikkert også blande den ut. 1 år er ikke så voldsomt gammelt, men det er anbefalt å bytte. Evt. tilsette litt kondensfjerner for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
Andysowhatgg Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Ok, leste litt om mopeden generelt på nettet. Keeway MatrixFørste jeg så var at den var drit billig over alt på nettet. Neste jeg så var at ingen snakket positivt om den på nettet. Trur ikke jeg kommer til å punge ut penger for den mopeden her.... Selv om det bare var 2500 Endret 9. november 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå