Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

En ruter til eller en forsterker?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger litt hjelp her jeg bor. Bygget jeg bor i er ganske nytt og det fulgte med Get superbredbånd med ruter som står i gangen.

Problemet er at jeg detter litt ut internett når jeg er i stuen. Og da lurer jeg på om jeg skal kjøpe "en dings"(usikker på hva) som forsterker den allerede ruteren som står i gangen.

Eller så er det en kontakt i veggen i stuen som jeg lurer på om jeg kan koble direkte til en ruter. Litt usikker her. Men hva tror dere?

Se vedlegg av bilder fra stuen og gangen

post-393509-0-78843300-1447009612_thumb.jpg

post-393509-0-46260300-1447009613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei. Så ruter må bli kjøpt, hva kan være anbefal til denne bruken?

Og når jeg kobler opp ruteren, så kobler jeg den nye til den gamle trådløst?

Så fungerer den nye som ekstra, så våre enheter veksler mellom den som gir sterkest signaler?

Leiligheten er ikke mer en 90, men består av mye betong rundt.

Lenke til kommentar

Hvis enheten i gangen brukes for dekning i deler av leiligheten, er løsningen som i post 2: Sett opp en ruter som AP tilkoblet med kabel til veggkontakten i stua. Hvis man trenger å tilkoble annet kablet utstyr, så kobles dette i ruteren som også vil fungere som switch.

Spørs hva man krever av ytelse og ønsker å betale, men ville anbefalt en Asus-ruter (RT-N66 eller bedre). Da får man kvalitet og stabilitet, og veldig enkel å sette opp som AP.

Lenke til kommentar

Prisforskjellen er så liten at jeg vil foreslå RT-AC66U. Da får du i tillegg 5GHz som gir høyere hastigheter (på nyere dingser som støtter det) og bedre ytelse (særlig hvis man for i blokk e.l. med mange nabonettverk) fordi det er flere kanaler tilgjengelig og ikke alle har det. Med RT-AC66U får man også en litt nyere sak med noe kraftigere maskinvare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...