Lollol123 Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 trenger man cdi for å starte en moped med kick? ...vet spørsmålet er dumt så ikke kommenter d... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Ja, det trenger du. CDI-en er det som gir gnist på tennpluggen, sammen med coilen. Endret 8. november 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Ja, det trenger du. CDI-en er det som gir gnist på tennpluggen, sammen med coilen. Takk for svar, men jeg trenger vel ikke batteri uten elstart? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Som regel ikke, men det finnes unntak. På noen må du montere en kondensator i det minste for å ikke ødelegge CDI-en eller regulatoren. Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Som regel ikke, men det finnes unntak. På noen må du montere en kondensator i det minste for å ikke ødelegge CDI-en eller regulatoren.Trenger jeg startmotor og/ eller tenning med nøkkel uten elstart? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Startmotor er det samme som en kickstarter. Tenning med nøkkel trenger man ikke uansett Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Vil d si at jeg ikke trenger startmotor hvis jeg starter med kick? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) En startmotor er det som dytter igang motoren, "snurrer stempelet", når man skal starte akkurat som når man tråkker på kickstarteren. Det er vel rimelig få motorsykkler/ mopeder som har kickstarter og startmotor (elektrisk start). Nei, du trenger ikke en startmotor. Edit; Når man tråkker på kickstarten så tenner man vel også tennpluggen samtidig, det gjør ikke startmotoren av seg selv så der har du en bitteliten forskjell. De andre delene i et elektrisk startsystem tar seg av tenning av tennpluggen Jeg er ikke noen motorekspert så forklaringene mine er kanskje dårlige og jeg kan nok ikke svare på så mye mer enn "elementære" ting Endret 9. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 En startmotor er det som dytter igang motoren, "snurrer stempelet", når man skal starte akkurat som når man tråkker på kickstarteren. Det er vel rimelig få motorsykkler/ mopeder som har kickstarter og startmotor (elektrisk start). Nei, du trenger ikke en startmotor. Edit; Når man tråkker på kickstarten så tenner man vel også tennpluggen samtidig, det gjør ikke startmotoren av seg selv så der har du en bitteliten forskjell. De andre delene i et elektrisk startsystem tar seg av tenning av tennpluggen Jeg er ikke noen motorekspert så forklaringene mine er kanskje dårlige og jeg kan nok ikke svare på så mye mer enn "elementære" ting Takk, fikk svar på d jeg lurte på?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 En startmotor er det som dytter igang motoren, "snurrer stempelet", når man skal starte akkurat som når man tråkker på kickstarteren. Det er vel rimelig få motorsykkler/ mopeder som har kickstarter og startmotor (elektrisk start). Nei, du trenger ikke en startmotor. Edit; Når man tråkker på kickstarten så tenner man vel også tennpluggen samtidig, det gjør ikke startmotoren av seg selv så der har du en bitteliten forskjell. De andre delene i et elektrisk startsystem tar seg av tenning av tennpluggen Jeg er ikke noen motorekspert så forklaringene mine er kanskje dårlige og jeg kan nok ikke svare på så mye mer enn "elementære" ting Mange mopeder har faktisk elstart og kick. Nemlig scootere. Tenninga (gnist) er helt uavhengig av startsystemet så her er det ingen forskjell. Du kan til og med starte uten kick og startmotor. F.eks. ved å rulle i gir eller koble en batteridrill på svinghjulet. (Sistnevnte er ikke anbefalt!) Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Hvor ligger blokka på en crossmotor? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Mellom føttene dine når du kjører. Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Mellom føttene dine når du kjører.Kan du forklare litt bedre?Hvor ligger den hvis man har en motor foran seg på et bord? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 (endret) På bordet. Det meste av en crossermotor (og andre motorer fra mopeder, motorsykler o.l.) er blokka. Girkassa er integrert i blokka så det eneste du har utenom er sylinder, topp og evt. forgasser. Alt i den røde sirkelen er blokka. Endret 9. november 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 (endret) Er en sprekk i blokka vansklig å fikse? Endret 9. november 2015 av Lollol123 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 JB Weld blir ofte brukt til dette. Kommer litt an på hvor det er og hvor mye belastning det er rundt sprekken. Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 11. november 2015 Forfatter Del Skrevet 11. november 2015 Noen som vet hvilken forgasser som passer til denne? http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=66958535&q=kina+cross&ref=fas Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 Hva er forskjellen på hand choke og cable choke på en moped forgasser? Lenke til kommentar
Lollol123 Skrevet 12. november 2015 Forfatter Del Skrevet 12. november 2015 JB Weld blir ofte brukt til dette. Kommer litt an på hvor det er og hvor mye belastning det er rundt sprekken.Hva er forskjellen på hand choke og cable choke på en moped forgasser? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 (endret) Med Hand Choke må du ned på selve forgasseren for å sette på choke. Med WIre Choke har du et håndtak på s.eks. styret for å skru på choke. Håndtaket følger som regel ikke med hvis du kjøper forgasser med wire choke. Vet ikke om du får med wire engang. Endret 12. november 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå