Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger man cdi for å starte en moped med kick

Lollol123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En startmotor er det som dytter igang motoren, "snurrer stempelet", når man skal starte akkurat som når man tråkker på kickstarteren. Det er vel rimelig få motorsykkler/ mopeder som har kickstarter og startmotor (elektrisk start). Nei, du trenger ikke en startmotor.

Edit; Når man tråkker på kickstarten så tenner man vel også tennpluggen samtidig, det gjør ikke startmotoren av seg selv så der har du en bitteliten forskjell. De andre delene i et elektrisk startsystem tar seg av tenning av tennpluggen :)

Jeg er ikke noen motorekspert så forklaringene mine er kanskje dårlige og jeg kan nok ikke svare på så mye mer enn "elementære" ting :p

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

En startmotor er det som dytter igang motoren, "snurrer stempelet", når man skal starte akkurat som når man tråkker på kickstarteren. Det er vel rimelig få motorsykkler/ mopeder som har kickstarter og startmotor (elektrisk start). Nei, du trenger ikke en startmotor.

Edit; Når man tråkker på kickstarten så tenner man vel også tennpluggen samtidig, det gjør ikke startmotoren av seg selv så der har du en bitteliten forskjell. De andre delene i et elektrisk startsystem tar seg av tenning av tennpluggen :)

Jeg er ikke noen motorekspert så forklaringene mine er kanskje dårlige og jeg kan nok ikke svare på så mye mer enn "elementære" ting :p

Takk, fikk svar på d jeg lurte på??
Lenke til kommentar

Mange mopeder har faktisk elstart og kick. Nemlig scootere. Tenninga (gnist) er helt uavhengig av startsystemet så her er det ingen forskjell. Du kan til og med starte uten kick og startmotor. F.eks. ved å rulle i gir eller koble en batteridrill på svinghjulet. (Sistnevnte er ikke anbefalt!)

Lenke til kommentar

På bordet. :p

Det meste av en crossermotor (og andre motorer fra mopeder, motorsykler o.l.) er blokka. Girkassa er integrert i blokka så det eneste du har utenom er sylinder, topp og evt. forgasser.

Alt i den røde sirkelen er blokka.

post-18544-0-65430100-1447097054_thumb.jpg

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Med Hand Choke må du ned på selve forgasseren for å sette på choke. Med WIre Choke har du et håndtak på s.eks. styret for å skru på choke. Håndtaket følger som regel ikke med hvis du kjøper forgasser med wire choke. Vet ikke om du får med wire engang.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...