hnhn Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hei Har begynt å trene på mølle. Ikke trent siden ungdommen og er nå blitt 37 år. Veier 96kilo og er 190 høy Synes formen var skrekkelig dårlig. kan max jogge 2 min med en puls på ca 173, med 9kmt 0 grader stigning. Trente intevall med hastighet 5,5 i 8 graders stigning. puls rundt 165 på 2 min senkte farten til 5 kmt og 0 grader stigning for nedtrapping. puls rundt 135 etter 4 min. Siste intervaller kom ikke pulsen ned under 140 på nedtrappingen. Gjorde dette 4 ganger. Er dette normalt. Synes jeg henger etter så veldig. Ønsker å høre andres erfaringer fra de startet. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvis du har hatt et stillesittende liv, og ikke trent på lenge er ikke unormalt å være i skikkelig dårlig form. Man begynner et sted, ta det heller litt rolig den første måneden, og øk på etterhvert. Forbedring burde forsåvidt komme ganske kjapt hvis du ikke har trent på lenge. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Helt normalt, bare stå på så går det seg til. Det er bra for kondisen med rask gange også, kanskje starte der og heller ta noen turer ute i skogen for eksempel til å begynne med. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Det går seg til overraskende kjapt, anbefaler deg å loggføre nøye, så ser du utviklingen og det er motiverende å se. Lenke til kommentar
hnhn Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Er kanskje ikke så unormalt. Føler meg bare som en overvektig 80åring på treningen, men er nå sikkert ikke så unormalt. Får være tålmodig fremover Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Ta tiden til hjelp, det vil gi resultater. Bare ikke forvent at du skal springe et halvmaraton på en måned...Men støtter Sampson det med loggføring, kjekt at kondisgrafen går oppover og vektgrafen nedover Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg har vært akkurat der du er. Bare hold ut, så går det seg til. Intervaller er nok det du trenger mest nå, men prøv deg gjerne frem med litt forskjellig (f.eks om du vil kjøre intervaller på stigning eller fart). Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 Forøvrig kan jeg anbefale appen Runkeeper til å føre tredemølle-økter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå