Lasse Lindgren Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Gjersjøelva Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Flott langeksponering, og god utfyllende historiefortelling fra området. Med så grundig arbeide løfter du nivået her på vårt bildeforum. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Å benytte lang eksponering på rennende vann er en krevende operasjon. Som oftest blir ikke resultatet bra, men her har du lykkes med den vanskelige utfordring synes jeg. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Riktig flott bilde! Og veldig kjekt med historie vedsiden av! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Som Ragnar sier så er lang eksponering her en krevende jobb. Jeg ville nok brukt kort eksponeringstid da jeg mener lang eksponeringstid egner seg best på åpent vann og ikke på bekker og elver med levende vann. Vannfallet her funker fint, men lenger oppe blir det nok litt mye rømmegraut og bomull. Langt fra det værste jeg har sett dette så jo jeg har sansen for bildet. Han grønne nøkken pluss noe annet småtteri som stikker inn fra høyre nede burde fått smake kloner eller saks. Roar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Vakker og stemningsfull komposisjon med fint lys ,fine farger og en livaktig vannstrøm. Mvh Alec Lenke til kommentar
Christoffer Stette Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 Flott bilde Lasse! Et tips for å imitere lang lukkertid, men samtidig holde eksponeringen nede er å ta flere bilder med "normal" lukkertid, og heller bruke stack-funksjonen i Photoshop. Da vil gjennomsnittet av alle bildene kombineres, og man kan imitere lang lukkertid. Senere kan man maskere ut bevegelser i andre deler av bilde som kan føre til uskarpe detaljer, som for eksempel blader i bevegelse pga vind osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg