Slatravi Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg har tatt opp 20 000 i begrenset lån fra lånekassen. Jeg bor hjemme og får da ikke stipend, jeg trykte på stipend og begrenset lån og trykte på bor hjemme senere. Vil jeg da ende opp med 20 000 i studielån eller 20 000 + stipend som da blir lån? Det er jo så lave renter så da burde jeg jo tatt opp stipend og fullt lån, men jeg trenger altså bare 20 000... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Jeg har tatt opp 20 000 i begrenset lån fra lånekassen. Jeg bor hjemme og får da ikke stipend, jeg trykte på stipend og begrenset lån og trykte på bor hjemme senere. Vil jeg da ende opp med 20 000 i studielån eller 20 000 + stipend som da blir lån? Det er jo så lave renter så da burde jeg jo tatt opp stipend og fullt lån, men jeg trenger altså bare 20 000... Studielånet ditt vill være den summen du får av lånekassen, så i dette tilfellet blir det 20 000. Om du klarer å begrense deg så bør du absolutt gå for fult lån, dette kan hjelpe deg senere i livet som egenkapital osv. Men om du ikke trenger pengene men vet at du kommer til å sløse de vekk, ikke ta opp lån! EDIT: Selv har jeg fult lån(får ikke stipend pga inntekt) som går inn på sparekonto hver måned. Endret 8. november 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå