Gå til innhold

MSI GTX970 vs Gigabyte GTX970


Mazeking

Anbefalte innlegg

Ser at Komplett har et ganske gunstig tilbud på dette gigabyte kortet:

 

https://www.komplett.no/product/827805/datautstyr/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-970-4gb#

 

Hva er dog forskjell på dette og MSI sin variant? :

https://www.komplett.no/product/824861/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-970-gaming-4gb#

 

 

Hvorfor er Gigabyte kortet i utgangspunktet dyrere enn MSI kortet? Er det noen forskjell i STOCK ytelse på disse? Ser at man kan få MSI kortet betraktelig billigere andre steder. Så vidt jeg kan se støyer MSI kortet mindre noe som er en fordel da det står som spill PC i stua. Noen som har noen peiling på sammenligning mellom disse kortene?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Anbefaler å hoppe over 970 og gå til 980 , i følge flere brukere fungerer dette langt bedre om man har valgt å oppgradere til Windows 10.

 

Hvordan da? Kjører selv 970 (MSI gaming 4g) og Windows 10 merker ingenting galt..

 

 

Det var mange problemer med Windows 10 og ustabile drivere til Nvidia og 970 kortene , noen brukere har også opplevd litt vel mye "stuttering" selv om innstillingene til spillet er riktige og de skal ha nok "kraft" til å kjøre spillet i den innstillingen som de valgte.

 

Men ja , trolig kan man få en helt grei opplevelse med 970 og Windows 10 , men jeg føler at det er like greit å anbefale et produkt som så og si garantert vil gi deg den opplevelsen og det gjør jo 980 kortene selv om de er dyrere.

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hvilke spill du spiller mener nå jeg , effektforbruket er litt høyere på f.eks 390X kortet enn Nvidia sin toppmodell , men det har ikke så mye å si om vinteren med mindre man har et svært moderne hus som trenger lite oppvarming. 

 

Fordelen med Amd sine kort (obs ikke alle har det) er at det ofte har kommet med en ganske så brukbar spillpakke der spillene i seg selv fort kan koste opp mot 1000 kroner alene , det har vært svært lite tull med Windows 10 og DX12 og toppkortet Fury X har fordelen av både vannkjøling , lavt støynivå og relativ grei formfaktor.

Er man villig til å overklokke tar Nvidia fort igjen Amd og går over avhengig av modell ( Feks 970 kan yte bedre enn 390X , 980 x yter bedre enn både 390x og Fury x ved OC ) , men det er godt mulig at 980 serien kan slite litt med ytelsen i noen DX12 spill avhengig av hvordan disse spillene implementerer DX12 (til fordel for Amd) men siden man fortsatt ikke har noen gode spill ute på markedet enda og vi ikke har sett hva resultatet blir så kan jeg like greit avvente med å anbefale / ikke anbefale Nvidia basert på den delen.

 

Og er det en bruker som i utgangspunktet ønsker seg et Nvidia kort så sier jeg bare tut og kjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...