Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med windows

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp med windows. kjøpte ny maskin for 1 år siden og det fulgte med win 8.1, installerte win 10 når det kom og alt fungerte perfekt. men så skulle jeg installere en eldre versjon av direct x for å spille BF2 og da gikk maskin i svart. windows nektet å starte opp og jeg prøvde tilbakestilling/gjenoppretting men det hjalp ikke, så jeg formaterte harddisken med win 8.1 plata som komplett.no sendte meg og etter formateringen får jeg installere win 8.1 og oppgradere til win 10, men etter en restart vil den fremdeles ikke starta windows og dette gjelder win 8.1 og 10.

Har nettopp lagt inn win 8.1 og lastet ned oppdatering så måtte jeg restarte for å installere oppdateringene og nå får jeg kun opp blå skjerm med stor skrift

gjenoppretting                                    

(se avansere reparasjonalternativer) og (start PCen min på nytt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du allerede har formatert disken et par ganger antar jeg at du ikke har noe data på PC'en som du trenger å ta vare på. Stemmer ikke det så gjør en ny install med 8.1, og kopier så ut data du måtte ha før du gjør noe mer.

Å feilsøke et slikt problem via forumet er ikke helt enkelt. Ut fra beskrivelsen din burde det du har gjort ført frem. Da er det noen alternativ:

- Du gjør noe mer/ikke helt det du har beskrevet

- Det er noe feil på hardware (virker ikke så sannsynlig)

- Det er noe feil på install-plate (virker heller ikke sannsynlig)

Jeg ville i utgangspunktet gjettet på at disken ikke har blitt formatert mellom installasjonene, men det beskriver du jo er gjort.

Hvis ingen andre kommer med noen gode forslag vill jeg først sjekket vennekretsen om noen har mye datakunnskap og kan hjelpe, neste alternativ er å kontakte de du kjøpte den av (Komplett) for mer hjelp.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Hardisken er formatert.

Gjør ikke noe mer en å starte maskinen på nytt.

Vist det skulle være noe feil med harddisken så skulle jeg ikke fått installert windows?

Edit.

Har snakket med komplett.no og han mente jeg skulle prøve å installere windows på nytt med en ny pate som han skulle sende meg, vist det ikke hjalp så må jeg sende hd eller hele maskinen inn til service  :hrm:

Endret av RonnyJohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...