Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Går det an å slå sammen 2 nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en PC med en kablet kobling som har ca 3Mbit ned.. Samt har jeg en trådløs kobling via en annen ISP som har ca 5Mbit..

Jeg får ikke brukt begge koblingene samtidig til vanlig surfing og streaming.. Men derimot fungerer de samstemt når jeg bruker uTorrent eller andre tilsvarende P2P koblinger. :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv en PC med en kablet kobling som har ca 3Mbit ned.. Samt har jeg en trådløs kobling via en annen ISP som har ca 5Mbit..

Jeg får ikke brukt begge koblingene samtidig til vanlig surfing og streaming.. Men derimot fungerer de samstemt når jeg bruker uTorrent eller andre tilsvarende P2P koblinger. :)

Hvordan får du koblet deg til både trådløst og med kabel samtidig? :)

Lenke til kommentar

Hvordan får du koblet deg til både trådløst og med kabel samtidig? :)

Jeg har to nettverkskort, og slik jeg opplever det må jeg først deaktivere det primære nettverkskortet når jeg starter opp eksempelvis Utorrent med det sekundære nettverkskortet aktivit.. Når jeg så har aktivert det primære netverkskortet vil uTorrent bruke begge koblinger da den ikke direkte avslutter komunikasjonen med det sekundære kortet.. Jeg har ca 350kyte/s med den ene koblingen, men kan bekrefte at jeg har 700-800kbyte/s med begge aktivt.. og jeg vet at jeg maks kan få topp 450 med den raskeste koblingen..

Kan ellers nevne at jeg har prøvet å få til dette uten å jukse dette til med å deaktivere og aktivere nettverkskortene.. Og det skal egentlig fungere om man ikke har netbind_ip aktivert på klienten.. Men virker som det er litt random.. Av og til fungerer det av og til ikke...

Kjører forresten Windows 7 på en stasjonær PC, uTorrent build 1.8.2 som jeg foretrekker....

Lenke til kommentar

Dette krever dog en del "planlegging" tilkoblingsmessig.

Det funker ganske greit å loadbalance noe hvor du har flere tilkoblinger, slik som torrents.

Men, det er straks verre om du skal spille online og du har bare 1x tilkobling til serveren, servere kan ikke forstå at den 2 IPen som kobler seg til er egentlig deg det også, så i slike situasjoner så vil du ikke se noen som helst forbedringer i ytelse over en tilkobling.

Lenke til kommentar

Til online spilling tviler jeg på at du trenger den ekstra båndbredden i utgangspunktet. Det jeg lurer på er hvordan (seriøse) torrent-trackere liker at en bruker er tilkoblet med to forskjellige IP'er samtidig...

Det er ikke noe problem utifra min erfaring uten å nevne navn på de private trackerne jeg bruker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...