mX mann Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg skall avinstalere XP og legge inn 98SE på en ganske ny maskin. men jeg vet ikke hvordan jeg skall gå frem. kan dere hjelpe? Jeg vil kun ha saklige svar, og ikke masse spørsmål om hvorfor jeg ikke skal ha XP lenger osv. Takk for svar. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Du kan ikke bare "avinstallere" Windows XP :-) Hvis du ikke har tenkt til å beholde noe av innholdet på den aktuelle harddisken, er det bare å starte opp med en oppstartsdiskett og kjøre fdisk. Herfra kan du fjerne alle partisjoner og opprette nye. Husk å sette den første partisjonen - "OS-partisjonen" som "aktiv". Lagre endringene og start om maskinen. Du kan selvfølgelig bruke andre diskpartisjoneringsprogram også, f.eks de du finner under installasjonen av de fleste GNU/Linux-distroer (lagre endringene og avbryt installasjonen), eller kjøre et annen diskpartisjoneringsprogram fra Windows XP. Windows vil ikke bry seg om du fjerner partisjonene fordi endringene ikke "oppdages" før Windows startes på nytt. (det siste var bare hypotetisk:Jeg tror det skal gå bra å fjerne den aktive fra Windows. Du har jo ingenting å tape ) Endret 14. november 2003 av Manuel Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 har du xp cdn ligger en mer avansert versjon av fdisk der, booter du med win 98 disken så får du opp partisjoneringsalternativer i setup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå