Sigbert Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Har et merkelig problem med en maskin. Det har et Asus ak 73 Pro hovedkort, med en Duron 750MHz. Det har et Aopen PA3000 (TNT2) grafikkort. Når jeg tester 3D med maskinen (i 3Dmark), så kommer det uregelmessige skavanker i bildet. Akkurat som dersom du overklokker et grafikkort. Jeg satt dermed NED hastigheten på core / memory, men det hjalp ikke. På noen spill hopper den bare ut av spillene. Uten noen form for feilmelding eller noen ting. Programmeme bare hopper ut til windows, og skrur seg av (progrmmet). Jeg har testet i win98 og 2k, samme resulstat. Prøvd med et GeForce2 kort isteden, med samme resulstat. Noen som har peiling på hva som kan gjøres? Har prøvd både standard drivere til kortet, og detonator drivere. Forslag mottas med takk, siden jeg ikke har snøring på hva som kan være feil.. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Har du testet disse to kortene i en annen pc på ett annet hovedkort (annen AGP-slot)? Da vil du isåfall utelukke noe sikkert, men ut ifra det du har sagt så kan det tyde på feil på AGP/hovedkort siden resultatet er likt på to forskjellige skjermkort. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: Sigbert skrev (2002-02-24 12:31):Har et merkelig problem med en maskin.Det har et Asus ak 73 Pro hovedkort, med en Duron 750MHz. Det har et Aopen PA3000 (TNT2) grafikkort.Når jeg tester 3D med maskinen (i 3Dmark), så kommer det uregelmessige skavanker i bildet. Akkurat som dersom du overklokker et grafikkort. Jeg satt dermed NED hastigheten på core / memory, men det hjalp ikke.På noen spill hopper den bare ut av spillene. Uten noen form for feilmelding eller noen ting. Programmeme bare hopper ut til windows, og skrur seg av (progrmmet).Jeg har testet i win98 og 2k, samme resulstat. Prøvd med et GeForce2 kort isteden, med samme resulstat. Noen som har peiling på hva som kan gjøres? Har prøvd både standard drivere til kortet, og detonator drivere.Forslag mottas med takk, siden jeg ikke har snøring påhva som kan være feil.. Har du prøvd å installere eventuelle agp drivere, om det er et via chipsett på hovedkortet ditt -> wwww.viaarena.com Hvis ikke skulle jeg enten tro at: 1 - Du har overklokket slik at agp porten er har for høy verdi, noe TNT2 kortet ditt ikke liker 2 - Hovedkortet er defekt, skaff deg nytt, huff! 3 - Noen agp instillinger i bios er ikke ordnet, slik at kortet arbeider enten for mye/lite eller feil i forhold til det det skal. Håper du finner ut hva som feiler det. Lykke til! Lenke til kommentar
Sigbert Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Hm.. skrev visst en liten feil.. er APOEN, ikke Asus hovedkort.. Men er jo ikke så viktig i denne sammenheng. Men.: GeForce2 kortet står vanligvis i en annen maskin..Ikke problemer.. AGP / TNT2 er ikke overklokket. Tviler på at TNT2 ikke klarer en 100MHz bus. Hovedkortet er helt nytt, således er grafikkortet. Henter ned en BIOS oppdatering, og skal se om dette funker.. Henter også ned noen drivere dere anbefalte.. takker.. Sigbert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå