Bluebeans Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Bakgrunnen på denne sida kommer ikke fram. Jeg har prøvd css: body { background-image: url(images/bg.jpg); Og html: <body background="images/bg.jpg"> Ingen av metodene har funket. Bildet ligger på sin plass men det vil ikke komme fra. Bakgrunnsfarge funker heller ikke Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Vet ikke om det har noe å si, men så at du hadde 2 body "klasser" en med body, td, th og en med bare body, Prøv å bare ha en body og se om det virker da. Så istedenfor : body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: x-small; } body { background-image: url(images/bg.jpg); } Så blir det: td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: x-small; } body { background-image: url(images/bg.jpg); font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: x-small; } Prøv iallefall DanielP Lenke til kommentar
dms Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Feilen er at du har bæsja på leggen og har et kodesurr uten like. .... .... </body> </html> </td> <td width="530" valign="top" bgcolor="#333333"><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <style type="text/css"> <!-- body { background-color: #000000; } --> </style></head> <body><iframe name="iframe" height="450px" width="555px" border="1" frameborder="0" src="news/show_news.php"> </iframe> </body> </html> </td> <td width="152" valign="top" bgcolor="#000000"><span class="style1">Her kommer det snart noe gøy :) <br> </span></td> </tr> <tr bgcolor="#000000"> <td height="20" colspan="3" valign="top"><div align="center" class="style2">© <a href="mailto:[email protected]"><strong>Garbion</strong></a> 2003 </div></td> </tr> </table> </body> </html> Hvis du ikke ser feilen så er det at du har et komplett sett med <html><head><title> etter resten av koden. Her har du også body { background-color: #000000; } som overkjører det du allerede har definert. Moralen er: Lær deg html. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Regner med det er forsøk på include bruk i PHP? Da virker det som du includer et html dokument som inneholder <html><body>.. greia.. sikkert en ide og fjerne dette før du includer Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 14. november 2003 Forfatter Del Skrevet 14. november 2003 Regner med det er forsøk på include bruk i PHP? Da virker det som du includer et html dokument som inneholder <html><body>.. greia.. sikkert en ide og fjerne dette før du includer Jeg fiksa dette i dag så jeg har ikke fått fiksa det ennå. Vil dette hjelpe mot bakgrunnsproblemet? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg tror det vil fikse seg selv da, siden da blir ikke <html><body... sakene komme opp igjen og fortstyrre. Lenke til kommentar
dms Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Litt bakgrunnsinfo om include-script: Når man inkluderer en fil vil innholdet i denne limes inn i filen der scriptet ligger. Nettleseren vil motta det ferdige produktet, med det resultatet at man selvsagt ikke skal ha med tags som body, head, html osv. Et inkludescript funker på samme måte som om du skulle ha brukt copy/paste fra include-fila til hoved-fila. Capice? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Feilen er at du har bæsja på leggen og har et kodesurr uten like.Moralen er: Lær deg html. Litt kvass i tonen i dag, DMS? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Nå har jeg fiksa filene som blir includert og de har ikke <html> og de vanlige html taggene lengre. DanielP, det funka ikke... :grine: Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Hmm, ser at det fortsatt er <html><body> med den include greia di. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%....net%2Fnefcs%2F Ta en titt på linje 49 der. (Jo, så er det andre bugs der og, men kan så lite om flash og sånt at det får man kanskje leve med ) Der kommer fortsatt DOCTYPE og HTML osv opp, dette skal ikke være der. Alt fra og med linje 49 til og med linje 88 bør vekk, hvis du skjønner. Dette må da vekk fra dokumentet du includer. Endret 15. november 2003 av FuLu Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Yea!! Fiksa det. Det jeg hadde gjort var at jeg hadde glemt og fjerne alt fra menyen. Var så konsentrert på selve innholdet Takker for alle svar. Lenke til kommentar
dms Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Feilen er at du har bæsja på leggen og har et kodesurr uten like.Moralen er: Lær deg html. Litt kvass i tonen i dag, DMS? Kanskje litt, hehe Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 si meg, mangler det ikke fnutter (' ') rundt selver url'en? Lenke til kommentar
dms Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Yea!! Fiksa det. Det jeg hadde gjort var at jeg hadde glemt og fjerne alt fra menyen. Var så konsentrert på selve innholdet Takker for alle svar. Men du har fortsatt mye tull nederst på siden: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <style type="text/css"> <!-- body { background-color: #000000; } --> </style></head> <body><iframe name="iframe" height="450px" width="555px" border="1" frameborder="0" src="news/show_news.php"> </iframe> </body> </html> Alt unntatt <iframe name="iframe" height="450px" width="555px" border="1" frameborder="0" src="news/show_news.php"> </iframe> skal fjernes. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Bakgrunnen på denne sida kommer ikke fram. [offtopic] Kanskje like greit... Den var vond i øynene. Veldig skjærende. [/offtopic] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå