Gå til innhold

Maks lengde pa coax Mellom parabola og tuner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg ikke forstår er at både viasat og canal digital, samt flere andre, anbefaler maks 25 m mellom tuner og parabol.. Er dette bare tull? Naboen har ca 140 m uten noe problem og det med en "vanlig" coax uten forsterkning.. Tror dere 170 m med High gain lnb går bra?

Lenke til kommentar

Via og CD opererer med pakkeløsninger som er designet for at du kobler antennen og LNB rimelig nært tuneren, og da holder det helt fint for de aller fleste kundene og er økonomisk for kundene og selskapet. Hvis du begynner å rote med det oppsettet de bruker blir det neppe så bra resultat. Maxsat har svært rimelig priser og er drevet av nesten ren entusiasme, så det selskapet opplevde jeg at var til å stole på. Har brukt ting fra dem selv og satt opp løsninger for andre hvor dem har levert produkter. Spec'en på kabel sammen med LNB skulle tilsi at du har nok å gå på for å få et godt signal så lenge tuneren er ok. Jo bedre utstyr du bruker sammen med et godt og stabilt antennefeste jo mindre er også sannsynligheten for periodiske dropouts. Det er FEC-feilkorrigering i signalet, men det er grenser for hvor mye det kan rette opp. Jeg mener det er verdt det. Det blir fort kjipt å kjøpe for billig hvis det ikke holder til bruken.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...