Gå til innhold

Spillexpo 2015 - Inntrykk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen si litt mere enn "ble skuffa"? Hva ER egentlig spillexpo? Har ikke peiling..tenker bare på gigamesser som E3 og slikt, men det er vel ikke på det nivået.

Er det sånn at man går rundt i et firkanta rom på 5 minutter og har sett alt og tenker på neste burger?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kan noen si litt mere enn "ble skuffa"? Hva ER egentlig spillexpo? Har ikke peiling..tenker bare på gigamesser som E3 og slikt, men det er vel ikke på det nivået.

Er det sånn at man går rundt i et firkanta rom på 5 minutter og har sett alt og tenker på neste burger?

Typ som du sier ja, et lokale presset fullt med alt for mye mennesker å lite underholdning....

Man kunne teste spill som allerede er på markedet på alle de forskjellige konsollene og pc (samt retro som nes, snes, n64, ps1 osv)

Vil tro de fleste hadde sett alt på en drøy halvtime å undret over hva de akkurat betalte 300 kroner for...

Kunne like greit gått på Megastore Lørenskog  gratis å sett mer spennende innen spill...

Lenke til kommentar

Da er jeg på vei hjem fra noe som er det dårligste SpillExpo på flere år. Kjedelig stands og lite interessant. PlayStation, Xbox og Komplett skuffet stort med hva som virker ribbet og nedjuster ifra tidligere år. Og PlayStation VR som nok mange var spent på å få prøvet var ikke på plass før utpå andre dag.

Og det å ha 1st PSVR for så mange mennesker er bare idioti. Over 2timer venting resulterte i at dem fleste gikk skuffet derifra.

Lenke til kommentar

Tredje året mitt i år, og jeg kommer ikke tilbake neste gang. Gikk èn gang rundt hallen, og hadde da mer eller mindre sett alt som var å se. Det eneste som var av potensiell interesse var Playstation VR, men med kun èn utstillingsmodell fordelt på alle de besøkende var det ikke engang et spørsmål om jeg gadd å vente. Mye pupper og rumper som gikk rundt da. Det er jo flott  :blush:

Komplett sin bod burde få beskjed om å holde kjeft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var en tur der i dag, og jeg er glad jeg ikke betalte billett (kom inn ifm jobben), for det var ikke veldig imponerende. Jeg skjønner at 12-13-åringer synes det er stas å treffe Prebz & Denniz (eller hva de heter), men for min del er det ikke nok til å holde min interesse vedlike. Som mange sier var det stort sett spill som alt er ute man kunne teste, så jeg gikk rundt med følelsen av at jeg like godt kunne dratt hjem og fått bedre opplevelse av samtlige spill. Eneste, så vidt jeg kunne se, var Rise of the Tomb Raider, Rainbow Six Siege og Playstation VR. Ellers var det mye fokus på merchandise-salg, noe retro, og altfor mange youtubere. Tar nok ikke turen tilbake neste år, med mindre de disker opp med noe jeg ikke kan se noe annet sted...

Lenke til kommentar

Du kan prøve noen spill, hvis han på 12 år faktisk flytter seg og lar andre prøve. Du kan se på folk som driver med cosplay. det var noen bra og resten gjorde meg bare flau. Du kan lære om spillutvikling om han som har foredrag forstår at han faktisk må prate i mikrofonen.

Du kan stå og hoye og skrike forran komplett.no sin stand sånn at de kaster ut en t-skjorte, eller være med på dansekonkuranse ( YAAAY! )

Det som er litt morro er jo se noen gode folk spille league of legends, se på de som faktisk klarer cosplay, og  kjøpe litt ting til redusert spill. var en stand der med tonnevis av retrospill blant annet. mat osv er idioti og kjøpe .

Kom selv hjem med et mytt tastatur som var 200 kr billigere på messa en på nett ( jeg betalte ikke ingang selv, så jo jeg sparte peng )

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

tonnevis av retrospill som går for det tidobbelte av ebay-pris ja. Det er så latterlig når man ser stands i Norge med retrospill så koster de 300-400kr stykket. Mens på fleamarkets i USA får du samme spillene til et par-tre dollar stykket. Og hele konsoller til 10-20 dollar.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

tonnevis av retrospill som går for det tidobbelte av ebay-pris ja. Det er så latterlig når man ser stands i Norge med retrospill så koster de 300-400kr stykket. Mens på fleamarkets i USA får du samme spillene til et par-tre dollar stykket. Og hele konsoller til 10-20 dollar.

Joda det er nå det. Men finnes jo noen der ute som er villig til og slenge ut 500 kroner for supermario til Supernintendo xD

Lenke til kommentar

tonnevis av retrospill som går for det tidobbelte av ebay-pris ja. Det er så latterlig når man ser stands i Norge med retrospill så koster de 200-400kr stykket. Mens på fleamarkets i USA får du samme spillene til et par-tre dollar stykket. Og hele konsoller til 10-20 dollar.

Nå er vel Nintendospill mye mer utbredt i Nord Amerika enn i Europa. Dette gjør at PAL versjonen av et spill er noe dyrere enn NTSC versjonen. Tenkte selv på å kjøpe spill fra andre land, men når du må betale det samme som spillet koster i "import charges" er det egentlig meningsløst. Prisene på retrospill i Norge er latterlig høyt, og det bidrar til at jeg sjeldent kjøper noe  :hrm: Seriøst liksom, 900,- for Majora's Mask? 800,- for Smash Bros. Melee? Ærlig talt...

Uansett, Spillexpo i år var en gedigen skuffelse. Jeg har vært der hvert år siden 2013, og jeg synes det er bekymringsverdig at et arrangement som har som mål å komme opp på nivå med Comic Con og Pax blir dårligere og dårlige for hver gang. Den beste messen var den i 2013, hvor man kunne spille en haug med nye spill og hvor utstillerne stilte opp med noen sinnsykt imponerende stands (Battlefield 4 spesielt). Problemet i år var rett og slett at det ikke var noe å gjøre...

EA har de siste årene stilt opp med opp til 32 PC'er hvor man kunne teste deres nye spill (BF4 og Hardline), så jeg forventet noe lignende med Star Wars: Battlefront. Jeg pleier å bruke mest tid på standen deres (4-5 timer med venner), men de var jo ikke der en gang. Activision har tidligere hatt stand hvor man kunne prøve det nye COD-spillet, men i år var ikke de der heller. Det er også forferdelig skuffende at Spillexpo presterer å annonsere utstillere som Konami, 2K og Bethesda når de ikke er tilstede. Om den ene XBOX'en som man kunne spille Phantom Pain på tilsvarer Konami som "utstiller" er jeg bekymret. Det eneste fra Bethesda var en statue av Vault Boy fra Fallout, skuffende med tanke på at jeg tok det for gitt at jeg ville få prøve Fallout 4 og Doom. 2K så jeg ikke i det hele tatt. Av en eller annen grunn var ikke HTC der heller, og jeg føler meg rett og slett lurt i år. 

Spillexpo klarte på forhånd å lage et enormt oppstyr ut av at Riot Games skulle være der i år, og jeg og flere venner tenkte at de kanskje ville stille opp med en stor stand (som Komplett i år) siden Spillexpo hypet de opp. De lovte også at fler av de kjente personene i Riot skulle være der. Men neida, vi får en superliten stand med 10 campingstoler og 4 PC'er hvor man kan spille et free-to-play spill med en ventetid på to timer. Den ene employeen vi fant var dessuten en totalt ukjent danske ingen av oss visste hvem var. Tidligere har det vært masse stands hvor man kan slappe av og spille enten nye eller gamle spill, det var det knapt noe av i år. Messen føltes rett og slett tom ut, og i motsetning til tidligere år følte jeg at jeg hadde sett alt etter en runde  :hm:

For ikke å snakke om alle de irriterende småbarna som ville møte Prebz og Dennis. Totalt kaos og blokkerende køer på flere hundre meter som gjorde det umulig å besøke nærliggende stands på lørdag. Synes også det er rart at små YouTubere ingen har hørt om får lov til å ha så store stands...

All in all ekstremt skuffet i år. Er veldig glad i Spillexpo, men dette her holdt ikke mål. Kjøpte weekendpass som tidligere, men brukte det bare 4 timer på fredag og en time på lørdag. Gadd ikke å dra i dag  :no:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Samme inntrykk som alle andre her. Det som irriterer meg mest er alt som ble.annonsert og reklamert på forhånd som ikke var å finne der inne.

Hadde du betalt for en slik mangelfull vare i butikken hadde du gått for å heve kjøpet.

Oppfordrer alle som er missfornøyd å sende en mail til spillexpo. Jo flere jo bedre.

Lenke til kommentar

jeg dro ikke i år, men synes det har blitt for mye fokus på barn i 12 års alderen de siste årene.

Eller så er det bare jeg som har blitt for gammel.

De burde hatt en dag eller en egen messe for de voksne eller de over 18.

Der det kunne vært litt informative foredrag isteden for prebz og denis og andre youtubere.

Men det kan vi vell bare drømme om :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...