Gå til innhold

Temp.Styrt CPUvifte

baahh

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny CPU vifte nå... Den skal være temp.styrt. men den er låst på 2800u\min (av BIOSen eller Windows sikkert) så temp. på CPUen er på 60grader ved 60grader skal den egentlig spinne 4250u\min .. så mitt sprsm: Vet noen hvordan man fikser detta`?

http://www.smartcooler.de/mount/MID-Sockel-A.htm

Utdrag fra siden:

"If you have a SmartCooler© with SmartSpeed© you must disable your existing Fan controll feature from your Motherboard. "

Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nja, den har ikke låst seg helt på 2800.. den beveger seg mellom 2800-2885(ca.) så da er vel ikke det feilen.?.

Med tanke på at det er en variasjon på +/- 1% så kan jeg med sikkerhet si at den har "låst" seg!

Som du selv er inne på så bør du slå av alle "fanmates" funksjoner i BIOS, eventuelt kjør den direkte på et 12v uttak for å teste om viften fungerer som den skal.

Jeg tipper selv at styringsmodulen til denne vifta er kaputt siden du ikke ser noen større variasjon i viftehastigheten.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med samme problem....

CPU temp ligger på 45-50 grader når jeg gjør lite...

Men så fort jeg gjør noe som krever litt "tenking" går den fort opp på 60 og til og med 70 grader!

Under Torture test i Prime95 lå temp av og til på 73...

Hjelper det mye med goop?

Eller er det noe galt med vifta mi å??

Lenke til kommentar
Jeg sliter med samme problem....

CPU temp ligger på 45-50 grader når jeg gjør lite...

Men så fort jeg gjør noe som krever litt "tenking" går den fort opp på 60 og til og med 70 grader!

Under Torture test i Prime95 lå temp av og til på 73...

Hjelper det mye med goop?

Eller er det noe galt med vifta mi å??

Goop hjelper! Jeg gikk ned 15 grader på systemet, og 10 g på cpu etter jeg skiftet til AS3! Jeg ligger nå idle 44,50grader på cpu. Sjekk sigg for overklokking.

Lenke til kommentar

den er splitter ny så jeg tror ik den er ødelagt (kan jo være) , men jeg skal prøve å få skrudd av det som sperrer vifta.. kan være noe som spenningen elr no? vet noen hvor jeg skrur av det? kan det være et program som låser den, evt. det som fulgte med hovedkortet? har hatt min CPU på 72grader, CPUen skal tåle det men det er værre med socket'en på HovedKortet.. den skal ryke da, men holt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...