Gå til innhold

Alt går så trekt i Forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En IP var utrolig hissig med å sende spørringer mot forum.hardware.no, så jeg gjorde et forsøk på å ta ned dette domenet. Dette har løst problemet, og vips øker ytelsen for de andre nettstedene. For sikkerhetsskyld lar jeg forum.hardware.no være nede over natten, så setter jeg den opp igjen i morgen tidlig. Vil tro de fleste klarer å benytte et alternativ til forum.hardware.no for en så kort periode.

 

Alle forumene ligger på samme server (det er i grunn bare ett stort forum...), men han som sender spørringer gjør det tydeligvis kun mot ett av domenene våre.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Vi har tatt opp saken med vår ISP, som har sperret ute "inntrengeren" nå.

 

Vår ISP rapporterer videre til abuse i "inntrengerens" nett, og sørger for at dette blir stoppet.

 

Hvorvidt dette er noe "inntrengeren" faktisk har utført selv, eller om det er snakk om et angrep der maskinen er brukt som et mellomledd/offer vet vi ikke enda.

 

Det ser ut til at "inntrengeren" er en server for en seriøs virksomhet her til lands, så mine antakelser går ut på at noen har benyttet seg av et sikkerhetshull på denne serveren for deretter å angripe vårt forum.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

forferdelig mye angrep og dritt HW.no har blitt utsatt for den siste tiden... HVA I HEL***E ER POENGET MED Å KJØRE HW PÅ RÆVA?!?!?! en fantastisk side®, basert på frivillt arbeid. en stor innsatts fra så mange har gitt et fint resultat, og nå prøver et eller annet rævhål og ødelegge...HW fortjener slikt f***skap minst av alle..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
forferdelig mye angrep og dritt HW.no har blitt utsatt for den siste tiden... HVA I HEL***E ER POENGET MED Å KJØRE HW PÅ RÆVA?!?!?! en fantastisk side®, basert på frivillt arbeid. en stor innsatts fra så mange har gitt et fint resultat, og nå prøver et eller annet rævhål og ødelegge...HW fortjener slikt f***skap minst av alle..

:yes:

Keep ut the good working :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...