JacEr Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Bytter samtidig fra Win7 til Win10 OEM. Er rimelig noob på både bygging og PC-bruk generelt, men regner med at med at med rikelig flaks og forumhjelp skal det gå bra allikevel. Hva gjør jeg med spill kjøpt på disk i forhold til spill kjøpt online? Trenger dessverre å få ting inn med teskje, setter stor pris på steg-for-steg info. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Du gjør ingenting med spillene annet enn å installere dem på nytt. Du må verifisere den nye maskinen hos Steam, du får bare en kode på e-post. Sikkert noe av det samme med Uplay og Origin Du må selvfølgelig også installere klientene til Steam, Uplay og Origin på den nye maskinen for å få tilgang, glemte helt teskjea Endret 7. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvis spillene er registrert på Steam har det ikke noe å si om de er kjøpt i butikk. Du trenger heller ikke å laste ned noe på nytt hvis du har mulighet til å ta backup av Steam-mappen din, eller, hvis den ligger på en annen disk enn operativsystemet, å la den være. Når alt er klart finner du frem installasjonsfilen til Steam (kanskje like greit å laste den ned på nytt) og angir mappen du allerede har, med alle spillene, som mål. Hvis du har formatert disken må du selvsagt kopiere den tilbake dit du vil ha den. Uplay og Origin lefler jeg ikke mye med, men det skulle forundre meg om det var svært annerledes der. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 Ny maskin betyr ny HDD. Skal først installere OS på SSD, så en egen 3TB til spill og annet tull. Regner med det enkleste blir å laste inn ny klient og la maskinen laste ned alt på nytt over natten. Takker for hjelpen, 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Uplay og Origin er på samme måte som Steam. Man kan laste ned kjøpte spill pånytt etter å ha logget inn på kontoen sin. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Teskjea står alltid klar JacEr så det er bare å spørre hvis det er mer du lurer på Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Fikk bygget maskin og installert Win10 og steam i går kveld/natt. Etter å ha lastet ned spill på nytt helt siden da, er den snart ferdig med bokstaven "B" i Steam-biblioteket, og fortsetter alfabetisk. Skulle ønske jeg hadde mer enn 30 Mb/s-linje, og angrer som en hund på impulskjøp på diverse steam-salg. Har heldigvis ikke så mange spill på origin og uplay, dette tar jo evigheter. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvorfor installere alle spillene? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Du kan sette den gamle disken din i den nye maskinen, for så å kopiere spillene inn i den nye steam mappa da Endret 8. november 2015 av daruu Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Gamle disken er begynt å skrante, stoler ikke helt på den. Noen av spillene som ikke ville starte, osv. Aner egentlig ikke hvorfor jeg installerer alle spillene, de første spillene i Assassins Creed- og Tomb Raider-serien kommer sannsynligvis aldri til å bli spilt. Men de kan jo ikke ligge som grå i Library, og hele tiden minne meg på at de ligger der, klar til å spillers, men ikke er lastet ned! Innser at jeg kanskje bør ta en prat med psykolog.... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Det løser du lett ved å kun vise installed games i library. Er et valg rett over lista. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Fikk bygget maskin og installert Win10 og steam i går kveld/natt. Etter å ha lastet ned spill på nytt helt siden da, er den snart ferdig med bokstaven "B" i Steam-biblioteket, og fortsetter alfabetisk. Skulle ønske jeg hadde mer enn 30 Mb/s-linje, og angrer som en hund på impulskjøp på diverse steam-salg. Har heldigvis ikke så mange spill på origin og uplay, dette tar jo evigheter. Hvorfor i alle dager laster du ned alle spill? Kan du ikke bare laste ned de du spiller.. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Lurer på det samme, just why? xD hadde året vært 1999 så hadde jeg kanskje vært i samme båt Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Alle vet jo at damene faller som fluer for et velfylt og nedlastet Steam-bibliotek. Å bare ha kjøpt spillene holder ikke. 1 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Nettopp, Isbilen! Det er tross alt MINE spill som da selvfølgelig skal ligge klar på MIN PC, hvis det tilfeldigvis skulle falle meg inn å spille noe obskurt en gang.Da må det jo kunne spilles med en gang, og ikke ligge "tilgjengelig på nettet" en plass. Dessuten, har kommet helt til "E" på Elder Scrolls nå, så er sikkert ikke så lenge igjen. Bakerst i et klesskap har jeg en haug med gamle spill på DVD, lurer på om disse virker på Win10.... Lenke til kommentar
Zork Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Installere hele steam-biblioteket er jo fullstendig galematias. Mye av poenget med å ha spill på steam er jo at de tar seg av hele lagringsbiten, både for spill og savegames, og sparer en for å måtte ha ting installert når man ikke bruker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå