baguett Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hei! Jeg ser i disse dager etter en ny bil, siden jeg ikke får EU godkjent den jeg har nå, og ikke vil ta kostnadene for å få den godkjent da den er 18 år gammel. Jeg har ikke råd til en helt ny bil, og tenker at jeg ikke kan strekke meg mye over 200.000 kroner. Biler jeg har sett på er BMW 3- og 5-serie, Mazda 6 (2013 og nyere) og litt på Audi, selv om det ikke er like interessant. Jeg vil ha en bil med grei bakkeklaring, parkeringssensor, DAB(ikke must) og automatgir. Den må også se bra ut, og det er jo veldig subjektivt så akkurat her kan det være tungt å komme med forslag. Også fint med 4x4, men ikke en nødvendighet. Men det er et alternativ, jeg har også vurdert en SUV. Ikke en vanlig, høy og flat-bakpå-SUV, men en kompakt og "sedan-aktig" SUV. BMW X6 har det jeg vil ha, men koster alt for meget. Finnes det rimeligere alternativ til X6? Jeg tenker da i hovedsak på formen. Nærmeste jeg har funnet er Q5 men også denne er ikke helt hva jeg ser etter. Har ikke familie så trenger ikke å være veldig stor, men må ha plass til fiskestenger og bagasje. TL;DR: Vil ha en bil som ser bra ut og som kan kjøre på traktorveier. Lenke til kommentar
Buckzie Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65841972&searchclickthrough=truehttp://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66415000&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66343268&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65819994&searchclickthrough=true Noen alternativer i alle fall! Lykke til! 1 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Takk for svar! Ikke helt det jeg så etter, men flott du tar deg tid å hjelpe Endret 7. november 2015 av baguett Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 (endret) Takk for svar! Ikke helt det jeg så etter, men flott du tar deg tid å hjelpe Hva er det du vil ha? SUV? Stasjonsvogn med bakkeklaring og 4wd? Tror en VW Tiguan vil gi deg mye av det du leter etter Endret 8. november 2015 av turbo911 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvor langt kjører du i året? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Sedan med høy bakkeklaring, eller kompakt SUV uten "flat bakdel". Stasjonsvogn er ikke aktuelt. Kjører 16-18.000 km pr år. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Sedan med høy bakkeklaring, eller kompakt SUV uten "flat bakdel". Stasjonsvogn er ikke aktuelt. Kjører 16-18.000 km pr år. Da går det glatt en 25 000 i året til drivstoff og bom. Hadde jeg vært deg ville jeg sterkt vurdert en brukt Tesla med luftbelger! Ja du må betale mer renter på lånet da det blir en god del høyere, men du slipper utgiftene nevnt over og du går derfor i pluss Men det er bare meg, men greit å få slengt ut muligheten Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Blir litt vel skivebom når noen har en prisklasse på 200k og du anbefaler en bil som starter på 520k? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Blir litt vel skivebom når noen har en prisklasse på 200k og du anbefaler en bil som starter på 520k? Poenget er at den er tilsvarende eller billigere i drift som en ice bil til 200 000:) Prisene er nok under det da de er kunstig høye nå pga Danmark sin avgiftsendring i januar Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Er nok ikke alle som bare kan gå i banken og få noe vettug lån for en bil til en halv million. Besparelser mtp bom og drivstoff er nå greit, men man bør ta med verditapet på begge bilene, særlig det at Tesla på et tidspunkt vil trenge et nytt batteri. Er heller ikke alle som vil binde opp så mye penger i bil. 2 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Tesla og elbil generelt går ikke, kjører ofte strekninger på 250km ++ og det florerer ikke over av ladestasjoner her. Bommer er det heldigvis ikke her, enda. Og ja, søke lån på 500k er egentlig ikke vits, blir ikke å skje Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Hvis du vil ha et lite tips som kommer til å øke utvalget ditt MYE, så må det være å gi glatt faen i utseende og status. Beggars can't be choosers. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Er nok ikke alle som bare kan gå i banken og få noe vettug lån for en bil til en halv million. Besparelser mtp bom og drivstoff er nå greit, men man bør ta med verditapet på begge bilene, særlig det at Tesla på et tidspunkt vil trenge et nytt batteri. Er heller ikke alle som vil binde opp så mye penger i bil. Det er vell ikke noe som tilsier at Tesla har større tap enn andre biler? Snarere tvert i mot. Nei det er ikke alle som kan det, men det er jo umulig for meg å vite Er vell ingenting som tilsier at en må bytte batteri i bilens levetid heller sånn egentlig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Tesla og elbil generelt går ikke, kjører ofte strekninger på 250km ++ og det florerer ikke over av ladestasjoner her. Bommer er det heldigvis ikke her, enda. Og ja, søke lån på 500k er egentlig ikke vits, blir ikke å skje Men da er jo visen en annen Hm, skoda pleier jo å være mye bil for pengene. Kanskje noe å se på? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Det er vell ikke noe som tilsier at Tesla har større tap enn andre biler? Snarere tvert i mot. En bil til 200 000 har mindre verditap pr. år enn en til over 500 000. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Men da er jo visen en annen Hm, skoda pleier jo å være mye bil for pengene. Kanskje noe å se på? Skoda Superb 2015-sedan synes jeg er rålekker. Hadde det vært 2017 hadde jeg kjøpt en brukt ellers synes jeg de eldre generasjonene ikke er særlig fin. Mulig jeg er litt kresen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Mulig jeg er litt kresen Spinn litt videre på den tanken... 1 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 9. november 2015 Forfatter Del Skrevet 9. november 2015 Har tenkt litt og SUV frister mer og mer. Sett litt på Mitsubishi Outlander bla som jeg synes ser grei ut. Mazda har også noen greie. Har noen erfaringer med automatkassene fra disse produsentene? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2015 Del Skrevet 9. november 2015 De utmerker seg vel ikke noe særlig i positiv eller negativ retning. Ser på finn.no at en noen nyere Subaru-diesel'er har fått byttet motor, så det er noe å tenke på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå