Capitalist/Minimalist Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hm..merkelig så lite presseomtale denne saken har fått da? Eller er det bare at jeg har glemt å ta fram forstørrelsesglasset? Og ikke nok med det..innvandrergutta er løslatt. Og vi er i gang! Beklager link til dansk avis..men jeg fant ikke et pip om saken i norske medier. http://ekstrabladet.dk/112/knivdraebts-far-rystet-over-loesladelser/5815741 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Saken er nå ikke vært så lenge i Danske medier heller, kan nok dukke opp i Norske medier å. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Saken er nå ikke vært så lenge i Danske medier heller, kan nok dukke opp i Norske medier å. Ja..tar jo noen dager før duene kommer med papirlappen. Tenkte ikke på det Eller er det en kjempenyhet så kanskje de til og med sender ut en fyr på hest som kan levere budskapet! Merkelig nok pleier andre ubetydelige nyhetssaker å spre seg iløpet av sekunder...pga noe som heter Intranettet eller noe sånt. Endret 7. november 2015 av Capitalist/Minimalist Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Saken er nå ikke vært så lenge i Danske medier heller, kan nok dukke opp i Norske medier å. Ja..tar jo noen dager før duene kommer med papirlappen. Tenkte ikke på det Eller er det en kjempenyhet så kanskje de til og med sender ut en fyr på hest som kan levere budskapet! Merkelig nok pleier andre ubetydelige nyhetssaker å spre seg iløpet av sekunder...pga noe som heter Intranettet eller noe sånt. Sekunder er nok en liten overdrivelse med mindre det gjelder Justin Bieber, men du kan jo prøve å sende inn et tips og se hva de sier, kanskje du får noe reward også. Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 Saken er nå ikke vært så lenge i Danske medier heller, kan nok dukke opp i Norske medier å. Ja..tar jo noen dager før duene kommer med papirlappen. Tenkte ikke på det Eller er det en kjempenyhet så kanskje de til og med sender ut en fyr på hest som kan levere budskapet! Merkelig nok pleier andre ubetydelige nyhetssaker å spre seg iløpet av sekunder...pga noe som heter Intranettet eller noe sånt. Sekunder er nok en liten overdrivelse med mindre det gjelder Justin Bieber, men du kan jo prøve å sende inn et tips og se hva de sier, kanskje du får noe reward også. Du synes ikke det er problematisk at media ikke gidder skrive om når en hvit ungdom blir drept av innvandrere, men at det er helt greit at hele mediaskandinavia står på hodet når det er en innvandrer som blir drept av en hvit ungdom? Wow... Er du rasist? 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Husker jo de hvite gutta som plaga han negergutten og filmet det, dæven døtte for et rabalder. 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Saken er nå ikke vært så lenge i Danske medier heller, kan nok dukke opp i Norske medier å. Ja..tar jo noen dager før duene kommer med papirlappen. Tenkte ikke på det Eller er det en kjempenyhet så kanskje de til og med sender ut en fyr på hest som kan levere budskapet! Merkelig nok pleier andre ubetydelige nyhetssaker å spre seg iløpet av sekunder...pga noe som heter Intranettet eller noe sånt. Sekunder er nok en liten overdrivelse med mindre det gjelder Justin Bieber, men du kan jo prøve å sende inn et tips og se hva de sier, kanskje du får noe reward også. Du synes ikke det er problematisk at media ikke gidder skrive om når en hvit ungdom blir drept av innvandrere, men at det er helt greit at hele mediaskandinavia står på hodet når det er en innvandrer som blir drept av en hvit ungdom? Wow... Er du rasist? Nei, jeg syns det er problematisk at usaklige drittunger som deg bruker sarkasme og oppfører seg som komplett idioter og gir motstandere av innvandring et dårlig lys. Du whiner over at det ikke rappoteres over internasjonale nyheter etter 1 timer i nasjonale nyheter på en lørdag. Hvis du faktisk hadde vært litt saklig og brukt rent minimum innsats for å bygge en sak så hadde du kanskje klart og forme en saklig diskusjon. 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Juristene har vurdert det sånn at en av de tre varetektsfengsles, mens de to andre løslates. Det kan jo ha noe å gjøre med vitneforklaringer og vurdering av hvem som sto bak drapet. Hvis du betviler avgjørelsen lurer jeg på hva du mener du vet som ikke juristene vet. Videre ser jeg at det er snakk om innvandrere, ikke asylsøkere eller asylanter. Det er viktig å skille mellom begrepene nå i disse asylstrømtider så man ikke retter baker for smed. Det er også viktig å ikke stigmatisere uskyldige personer (kollektiv retting av baker for smed). Den skyldige får nok sin rettferdig utmålte straff når saken blir behandlet i rettsystemet. At faren til offeret er rystet over at retten ikke retter baker for smed, samt at avisen stiller spørsmål om det er greit å rette baker for smed synes jeg er en skremmende og rettferdighetsfientlig holdning. En rasediskriminerende opptakt a la media 1937. Uskyldige skal ikke dømmes for ting de ikke har gjort. Endret 7. november 2015 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 Husker jo de hvite gutta som plaga han negergutten og filmet det, dæven døtte for et rabalder. Jepp. Da var det ikke snakk om å gjøre mye bakgrunnsjekk før man demoniserte de onde hvite guttene Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 Saken er nå ikke vært så lenge i Danske medier heller, kan nok dukke opp i Norske medier å. Ja..tar jo noen dager før duene kommer med papirlappen. Tenkte ikke på det Eller er det en kjempenyhet så kanskje de til og med sender ut en fyr på hest som kan levere budskapet! Merkelig nok pleier andre ubetydelige nyhetssaker å spre seg iløpet av sekunder...pga noe som heter Intranettet eller noe sånt. Sekunder er nok en liten overdrivelse med mindre det gjelder Justin Bieber, men du kan jo prøve å sende inn et tips og se hva de sier, kanskje du får noe reward også. Du synes ikke det er problematisk at media ikke gidder skrive om når en hvit ungdom blir drept av innvandrere, men at det er helt greit at hele mediaskandinavia står på hodet når det er en innvandrer som blir drept av en hvit ungdom? Wow... Er du rasist? Nei, jeg syns det er problematisk at usaklige drittunger som deg bruker sarkasme og oppfører seg som komplett idioter og gir motstandere av innvandring et dårlig lys. Du whiner over at det ikke rappoteres over internasjonale nyheter etter 1 timer i nasjonale nyheter på en lørdag. Hvis du faktisk hadde vært litt saklig og brukt rent minimum innsats for å bygge en sak så hadde du kanskje klart og forme en saklig diskusjon. Gått litt mer enn en 1 time? Hva med ett par dager? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Gått litt mer enn en 1 time? Hva med ett par dager? En time etter nasjonale nyheter som jeg nevner, da dette vil være internasjonale nyheter for oss. Artikkelen du referer til er postet "7. nov. 2015 - kl. 11:43" Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Gått litt mer enn en 1 time? Hva med ett par dager? I følge Wikipedia, som har tallene fra FN, var det 47 mord i Danmark i 2012. La oss si at det har vært rundt 150 mord fra 2012 og frem til i dag. Hvor mange av dem har du lest om i norsk media? 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 (endret) Med andre ord savner C/M mer presseomtale i Norge bare 46 minutter etter at nyheten ble publisert i den danske avisa. La meg bare minne om at Norske media holder øye med utenlandske aviser, men de sitter ikke og trykker F5 kontinuerlig på en hver utenlandsk avis. Det tar også tid å samle fakta, sjekke kilder, skrive saken og få kvalitetssikret den hos en annen i redaksjonen. Endret 7. november 2015 av Simen1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Med andre ord savner C/M mer presseomtale i Norge bare 46 minutter etter at nyheten ble publisert i den danske avisa. La meg bare minne om at Norske media holder øye med utenlandske aviser, men de sitter ikke og trykker F5 kontinuerlig på en hver utenlandsk avis. Det tar også tid å samle fakta, sjekke kilder, skrive saken og få kvalitetssikret den hos en annen i redaksjonen. Vel, nå overdriver du litt. De sjekker sjelden kilder eller samler (mer) fakta, går ofte på klipp/ lim prinsippet, kvalitetssikring er noe som aldri skjer og som er en uskreven regel at man ikke skal gjøre. Det som tar tid er å oversette fra andre språk, dårlige oversettelser selvfølgelig. Hvilke medier er det du sikter til når du skriver at de gjør alle de tingene før de publiserer noe? 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Norske medier er forpliktet via PFU og redaktørforeningen til å sjekke sine kilder, ikke bare oversette og publisere hodeløst. Feil og vridde tolkninger skal oppdages og fjernes før publisering. Jeg er klar over at tidspress truer kvalitet og pålagte rutiner, men føler at det fortsatt stort sett henger på greip her i landet sammenlignet med noen andre land. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Joa, kan jo ikke si meg uenig med deg heller Simen1, men jeg har vel hengt meg opp i at de fleste medier i dag har blitt tabloide og skriver om ting der de reglene er ca meningsløse. Aftenposten er ok og en eller annen kristenavis jeg ikke husker navnet på 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Mulig jeg har et skjevt inntrykk da jeg boikotter verstinger som Dagbladet og VG. Anbefaler flere å boikotte lesing av aviser med for lave kvalitetskrav. Både på papir og nett, både betalt + reklamefinansiert og rent reklamefinansiert. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Boikotter de jeg også, Se & Hør er faktisk bedre De later hvertfall ikke som om de er noe de ikke er. Trist at Tek har falt inn i den samme kategorien Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Gått litt mer enn en 1 time? Hva med ett par dager? En time etter nasjonale nyheter som jeg nevner, da dette vil være internasjonale nyheter for oss. Artikkelen du referer til er postet "7. nov. 2015 - kl. 11:43" Tror du de har kontrollert at kildene er riktige enda? De har klart å få med seg stormen i Danmark da.. Burde jeg ringe mediene i Norge og minne dem på saken? De fikk den kanskje ikke med seg? Lenke til kommentar
Capitalist/Minimalist Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Med andre ord savner C/M mer presseomtale i Norge bare 46 minutter etter at nyheten ble publisert i den danske avisa. La meg bare minne om at Norske media holder øye med utenlandske aviser, men de sitter ikke og trykker F5 kontinuerlig på en hver utenlandsk avis. Det tar også tid å samle fakta, sjekke kilder, skrive saken og få kvalitetssikret den hos en annen i redaksjonen. Huff..det tok da lang tid før norske medier fikk med seg drapssaken i Danmark? Eller sitter de å verifiserer kilder enda? De bruker jo som regel ett par dager på å sjekke kilder osv sant? ROFLMAOLOLZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå