Gutt25 Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvor mye bedre prosessor(ytelse) kan jeg få for 2/3000kr idag, uten å måtte oppgradere HK? Eller er den fortsatt god nok til at det er gpu som er flaskehalsen enda? Resten av pcen drives idag av 760gt og 16gb ram. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Ville gått bort fra AMD og heller funnet noe brukt z77 / z87 i denne prisklassen. RAM kan du fortsatt bruke. AMD henger rett og slett ikke med, de har de ikke gjort på mange år. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Hvor mye bedre prosessor(ytelse) kan jeg få for 2/3000kr idag, uten å måtte oppgradere HK? Eller er den fortsatt god nok til at det er gpu som er flaskehalsen enda? Resten av pcen drives idag av 760gt og 16gb ram. Jeg ville ikke brukt penger på å oppgradere en slik maskin. Hva med heller å spare opp mer penger, for så å kjøpe noe skikkelig? Lenke til kommentar
Gutt25 Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 Takk for svar. Hva annser du som skikkelig? Jeg er ingen utpreget gamet, men ser for meg at hva som helst idag er bedre enn en prosessor fra 2005 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Takk for svar. Hva annser du som skikkelig? Jeg er ingen utpreget gamet, men ser for meg at hva som helst idag er bedre enn en prosessor fra 2005 Kommer jo an på dine behov da og hvilke spill du spiller. Så kommer det jo an på om du skal spille i 1080p eller høyere. Hvis vi skal ta utgangspunkt i en full HD, 1080p, 60 Hz skjerm : - en Intel i5 serie CPU med 4-kjerner - et nVidia GTX 970 kort - 8GB RAM (16GB om du har mulighet) - ikke et krav, men en fordel med en SSD som lagring for Windows og spilla dine Blir dette for kostbart for deg, så anbefaler jeg deg å se på bruktmarkedet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå