Gå til innhold

kjøp av brukt pc

Anbefalte innlegg

studerer arkitektur og ser etter en brukt pc jeg kan bruke til:

rimelig basic 3d-modellering+rendering 

vectortegning

basic filmklipping

fotobehandling

store adobe filer (photoshop, illustrator etc.)

+ vanlig bruk

har fulgt med ganske aktivt på finn og har funnet en jeg tror kan være et bra kjøp.

dette er specsene:

Hovedkort: Intel Core i7-2700k CPU @ 3.5 GHz

Ram: Corsair Vengeance 16 GB
Skjermkort: Gainward Nvidia GeForce GTX 680
Strømforsyning: Corsair AX760
Harddisk: Corsair Force GS SSD 240 GB

windows 7 Home Premium

ca. 2,5 år gammel

trenger noe som kan vare i 2-3 år fremover og fungere stabilt.

Hadde satt stor pris på om jeg kunne fått tilbakemelding fra noen som

har stor peiling på ulike komponenter og hvordan de fungerer sammen.

pris: 6500 kr

er dette en grei deal?

.kjøtt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, virker nå som en helt OK-ikkenoemerendet-deal dette. CPU og GPU'en er kanskje litt utdatert(?) men. 
Pass på at du ikke går i en felle hvor du brenner 6500kr idag, for å så trenge ny maskin om ett år. Legg inn et bud på 4500 kanskje? Hehe

Personlig hadde jeg heller spart, og kjøpt en nyere maskin med nyere innmat.

PS. Er du ny i faget? :) 240SSD vil jeg ikke tro du kommer ekstremt langt med, med "store Adobe filer" som du sier. (Alt er dog relativt, hehe) Jobber ofte med 10-70GB prosjekter jeg da, gjerne fler om gangen, samtidig som jeg trenger å oppbevare en del filer lokalt for å raskt hente dem frem, uten å måtte drasse på en ektern HDD. Har en 240SSD i min egen maskin, men har tatt ut det som en gang var en Bluray-spiller, og satt inn en 1TB HDD i tilegg.

Lykke til!

Endret av Buckzie
Lenke til kommentar

6.500,- for den maskinen er IKKE greit, da blir du lurt. Den kommer antagelig ikke til å vare 2-3 år til og vil heller ikke være noe særlig i forhold til bruken din i dag. Du bruker ganske tunge programmer, CPU-messig, og den i7'en er rimelig utdatert.

For en max 3.000,- så er det vel ca greit. Regner med at dette er enda en av de sinnsyke selgerne på Finn som tror alt av elektronikk er laget av gull og aldri synker i pris.

Lenke til kommentar

Hovedkort: Intel Core i7-2700k CPU @ 3.5 GHz

Ram: Corsair Vengeance 16 GB

Skjermkort: Gainward Nvidia GeForce GTX 680

Strømforsyning: Corsair AX760

Harddisk: Corsair Force GS SSD 240 GB

windows 7 Home Premium

Dette er jo ikke en gang en komplett maskin ... og i7 2600K er ikke et hovedkort.

Lenke til kommentar

6.500,- for den maskinen er IKKE greit, da blir du lurt. Den kommer antagelig ikke til å vare 2-3 år til og vil heller ikke være noe særlig i forhold til bruken din i dag. Du bruker ganske tunge programmer, CPU-messig, og den i7'en er rimelig utdatert.

For en max 3.000,- så er det vel ca greit. Regner med at dette er enda en av de sinnsyke selgerne på Finn som tror alt av elektronikk er laget av gull og aldri synker i pris.

Tull. Maskinen passer utmerket til TS krav. Prisen er noe høy. Klarer du å få den ned i rundt 5K, så er det et godt kjøp. 

Lenke til kommentar

takk for alle tilbakemeldinger. dukket opp noe nytt, hvis man måtte velge mellom disse to hva ville vært det beste valget?

Skjermkort: Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB

CPU: Intel Core I7 3770K 3.5GHz
RAM: Crucial DDR BallistiX Sport 16 GB kit 1600MHz
Hovedkort: MSI Z77-G45 Thunderbolt
HDD: Corsair Force 128GB SSD
Kingston 120GB SSD
Samsung 7200rpm 1TB vanlig hardisk

pris 5000

har jo en del mer lagring, men jeg vet ikke noe om skjermkortet og hovedkortet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...