Grievdus Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 leter etter jobb om dagen, lei av og på praksis via nav.Har ingen utdanning; har maskinlappen; men har ikke kjørt noen av de jeg har siden 2007.Noen anbefalinger? jobb i butikk er uaktuelt. takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Noen anbefalinger? jobb i butikk er uaktuelt. Anbefaler deg å ta de jobbene du får muligheten til å få... 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Ingen utdanning = Ta det du får. Lagerjobber, maler, ryddehjelp/ vaskehjelp, produksjonslinjer, vekter (?). Problemet du har er at på de fleste jobber man kan søke uten utdanning så er det mage søkere og mange jobber der man har muligheter så er det også mange folk uten relevant utdanning som søker. Dette betyr igjen at folk med lav eller irrelevant utdanning står sterkere siden de kan vise til at de faktisk har fullført noe. Ingen utdanning + førstegangstjeneste står også sterkere. Du må ha en veldig vinnende personlighet for å stå sterkere. Senk kravene, få deg litt arbeidserfaring (ca 1 år er bra) og hev kravene etterpå. En god attest fra tidligere arbeidsgiver gjør deg mer aktuell og "ettertraktet" senere. Det er også mange bedrifter som utnytter seg av gratis arbeidskraft fra NAV som igjen forsterker problemet med at ufaglærte sliter med å få fast jobb. Lykke til 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Får ikke jobb som vekter uten minimum trinn 1 av kursrekken. Vet ikke hvordan det blir fremover, men det jobbes med å skjerpe kravene. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 7. november 2015 Forfatter Del Skrevet 7. november 2015 Jobba i butikk i 5 år, derfor jeg helst ikke vil tilbake til en slik jobb. Men som det har blitt nevnt her, om man ikke har ett annet valg må man jo ta imot. bedre en og sitte på nav.. Har jo maskinlappen, så det kan være en fordel.Men fått ett tilbud ifra nav, husker ikke hva dem kalte det. men var vist et opplegg som gikk ut på at jeg fikk hjelp til og finne meg jobb, og blir satt ut i forskjellige jobbintervju. beste av alt er at jeg får betalt mens jeg er utplassert der. noe jeg ikke får via praksis plassen jeg er på nå.Hun var ganske sikker på at innen ett år var jeg i fast arbeid. så krysser fingrene for at det skjer, helst før Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Hold deg unna butikk,provisjon og telefonsalg om det ikke er din greie Jeg skjønne deg veldig godt!! Jeg har selv jobbet 5 år i butikk, + en jobb med provisjonsalg, og går aldri tilbake! Det passet meg rett og slett ikke, og provisjonsjobben ødela privatøkonomien min så til de grader. Jobber nå som produksjonsmedarbeider og kan høre på radio/podcast/musikk hele dagen og trenger aldri si "hei,hva kan jeg hjelpe deg med" igjen☺ Som en nyskjerrig, praktisk, kreativ og introvent person stortrives jeg i denne jobben. Arbeidet går automatisk og jeg får mye tid til å tenke eller tilegne meg ny kunnskap gjennom podcastene. I tillegg får jeg opplæring i diverse industrimaskiner og roboter Selvsagt må en av og til ta de jobbene en kan få, men det handler også om hvor en skal legge energien og tiden sin under jobbsøkingen. Det er kjipt å bli stuck i en jobb en er veldig umotivert for. Det finnes utrolig mange andre jobber om en vet hvor en skal lete. +mange tilbyr karrieremuligheter og kursing om en viser innitiativ til å lære og står på. Lagerarbeider er mye bedre betalt og krever kun et kurs til 5000. Tbanefører er bra betalt og har lønnet utdanning. Produksjonsmedarbeider, postbud, transport, vaktmester, vekter, pengertransport, maskinfører etc etc er alle bedre yrker enn butikkjobb dersom en ikke trives med det. Sliter du med å få deg jobb kan jeg anbefale bemanningsbyråd. Jeg gikk altfor lenge og søkte på jobber mens jeg var nedbemannet til en deltidsstilling. Til slutt sa jeg bare opp og hoppet rett inn i et bemanningsbyråd. Det gikk ikke mer en uke før jeg var inn i en ny jobb og hadde plutselig 6000 mer å leve for i måneden Fordelen er også at en kan få mye forskjellig erfaring om en er innom flere forskjellige jobber/yrker. Endret 15. november 2015 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Hold deg unna butikk,provisjon og telefonsalg om det ikke er din greie Jeg skjønne deg veldig godt!! Jeg har selv jobbet 5 år i butikk, + en jobb med provisjonsalg, og går aldri tilbake! Det passet meg rett og slett ikke, og provisjonsjobben ødela privatøkonomien min så til de grader. Jobber nå som produksjonsmedarbeider og kan høre på radio/podcast/musikk hele dagen og trenger aldri si "hei,hva kan jeg hjelpe deg med" igjen☺ Som en nyskjerrig, praktisk, kreativ og introvent person stortrives jeg i denne jobben. Arbeidet går automatisk og jeg får mye tid til å tenke eller tilegne meg ny kunnskap gjennom podcastene. I tillegg får jeg opplæring i diverse industrimaskiner og roboter Selvsagt må en av og til ta de jobbene en kan få, men det handler også om hvor en skal legge energien og tiden sin under jobbsøkingen. Det er kjipt å bli stuck i en jobb en er veldig umotivert for. Det finnes utrolig mange andre jobber om en vet hvor en skal lete. +mange tilbyr karrieremuligheter og kursing om en viser innitiativ til å lære og står på. Lagerarbeider er mye bedre betalt og krever kun et kurs til 5000. Tbanefører er bra betalt og har lønnet utdanning. Produksjonsmedarbeider, postbud, transport, vaktmester, vekter, pengertransport, maskinfører etc etc er alle bedre yrker enn butikkjobb dersom en ikke trives med det. Sliter du med å få deg jobb kan jeg anbefale bemanningsbyråd. Jeg gikk altfor lenge og søkte på jobber mens jeg var nedbemannet til en deltidsstilling. Til slutt sa jeg bare opp og hoppet rett inn i et bemanningsbyråd. Det gikk ikke mer en uke før jeg var inn i en ny jobb og hadde plutselig 6000 mer å leve for i måneden Fordelen er også at en kan få mye forskjellig erfaring om en er innom flere forskjellige jobber/yrker. Bemanningsbyrå skal sjekke ut nærmere. Mange gode forslag du kommer med! Tenkt mye på transport, men da med tung transport, noe jeg ikke har lappen på. men produksjonsmedarbeider det syntes jeg hørtes interessant ut, det skal jeg ta opp med de jeg skal på møte på til fredag. Takk for et utmerket bra skrevet innlegg, dette satt tankene mine igang Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Måtte bare dele denne annonsen som Sektor Alarm har oppe; Lett, gøy og høy lønn- sikre deg drømmejobben. Heltid og deltid ledig Mange aktører som er desperate etter å få fatt i selgere, og en god del kreative oppgaver og titler ute å gå. Vær obs på dette når du går gjennom finn 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå