Gå til innhold

Ny laptop med fokus på skjerm/bildekvalitet. TIps?

Anbefalte innlegg

Har solgt unna droget mitt av en ASUS gaminglaptop da jeg ikke spiller særlig lenger. Skal ha en erstatter, men en helt annen type maskin. 

Jeg reiser veldig mye i forbindelse med jobb, og har til nå brukt en iPad3 på disse turene. Men turene begynner å bli lenger, behovet for noe bedre (og som er mer anvendelig) har dukket opp. 

Det er i hovedsak to ting den skal brukes til: Arbeid i Excell og se egenrippa Blu-ray filmer. Jeg ser mye på operaoppsetninger og er litt nerd når det kommer til lyd og bildekvalitet. Har en portabel hodetelefonforsterker så lydbiten er i boks. 

Jeg har et par krav, men ikke mye. Jeg må kunne koble til min eksterne blu-ray rom, jeg må kunne koble til min eksterne harddisk (jeg vurderer MacBook Air, men vil denne kunne bruke ekstern-disken jeg bruker på stasjonærmaskina mi som kjører Win10 uten å få problemer med formateringa?) og den må klare å dra blu-ray rips (høyest mulig kvalitet) uten problemer. Full-HD, helst IPS. 14" eller mindre og så lett å dra med seg som mulig (fysisk liten = bra). Touchskjerm trengs ikke, men muligheten til å "vri" skjermen så den blir som en pad er kult (dog ikke livsviktig). 

Tips? Har sett litt på Asus Zenbook, Macbook Air 13,3 og et par Lenovo Yoga-maskiner, men hva anbefaler folket og bør jeg se etter? 

Pris? Max 10-12 000 men jo mindre jo bedre :p Jeg vil bare sitte på flyplasser og lange flyvninger med nerdinga mi smile.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Talisa var en av de første jeg kikket på, men så så jeg leveringstida. Litt for lenge å vente :p Hvordan er http://www.multicom.no/multicom-ultra-w840-14-full-hd/cat-p/c100559/p10631133?

Har hatt en Multicom-maskin tidligere, en Xishan gaming-maskin. Maksimalt misfornøyd med byggekvalitet, plastikk over en lav sko. Hvordan føles denne? Bra bygd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...