Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg er sa glad for at jeg ikke valgte en side i HD-konkurransen. Nedlasting mot penger er det nye, sa fortsetter jeg med DVDer nar det gjelder samling.

Leie med best kvalitet, eie det kornete?

DVD var ikke kornete da det kom ut, kan ikke forstå hvorfor det er det nå, bare fordi bedre kvalitet finnes. DVD, HDMI og HD-TV holder lenge, og det viktigste med DVD er uansett ekstramateriale.

Lenke til kommentar
Jeg er sa glad for at jeg ikke valgte en side i HD-konkurransen. Nedlasting mot penger er det nye, sa fortsetter jeg med DVDer nar det gjelder samling.

Leie med best kvalitet, eie det kornete?

DVD var ikke kornete da det kom ut, kan ikke forstå hvorfor det er det nå, bare fordi bedre kvalitet finnes. DVD, HDMI og HD-TV holder lenge, og det viktigste med DVD er uansett ekstramateriale.

Nei var ikke kornete når det kom ut, men da var det en helt annen standard. Det er du da med på... Oppskalering er heller ingen helgen.

 

Ekstramateriale og pris er gode argumenter, men å forsvare PentiumIII med 10gb RAM er idioti.

Lenke til kommentar

Jeg har sett Blu-ray på samme TV som den jeg bruker med DVD/HDMI, og opplever ikke kvalitetsforskjellen som stor nok til å rettferdiggjøre innkjøp av spiller og nye filmer. Da duger DVD i massevis. Når jeg først laster ned filmer holder DVD-kvalitet også, så det blir mer riktig å si at jeg både eier og låner det kornete.

Lenke til kommentar
Hvilket program er det?

 

DVDpedia. Koster deg US $18.

Funkar det kun på mac?

 

Eg leiter etter eit program med ein stor database i filmar, der regisør og alt er lagt inn.

Og det skal vere mogleg og velge versjon av filmen, feks 5 disc collectors edition.

Nokon som veit om eit slikt program?

Det skal også vere mogleg og legge inn feks alien quadrilogy og so skal eg kunne sjå at eg har alle alien filmane...

Endret av afirm
Lenke til kommentar
Jeg har sett Blu-ray på samme TV som den jeg bruker med DVD/HDMI, og opplever ikke kvalitetsforskjellen som stor nok til å rettferdiggjøre innkjøp av spiller og nye filmer. Da duger DVD i massevis. Når jeg først laster ned filmer holder DVD-kvalitet også, så det blir mer riktig å si at jeg både eier og låner det kornete.

 

Selvsagt duger DVD i massevis. Man ser jo ikke på en film for å telle piksler, men på grunn av innholdet. Og det er like spennende eller kjedelig uavhengig av om det er på Blu-ray, DVD eller VHS (som i ca. 20 år var bra nok for de fleste). Men hver gang noe nytt dukker opp, synes saueflokken at det man har vært fornøyd med i årevis, plutselig er bare dritt.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer på er at alle de store forskjellen fra VHS til DVD ikke er her med den nye overgangen. Med VHS var det ingen chapters, ingen språkmuligheter, ingen undertekstmuligheter, ingen ekstramateriale og mer begrenset med plass. Det er ingen ny teknologi i Blu-ray, annet enn bedre kvalitet, så det er ingen andre grunner til å bytte. Det er nok det som gjør at DVD vil overleve i mye større grad enn det VHS gjorde.

Lenke til kommentar

Du kan blant annet navigere i menyen (og gjøre systemendringer) uten at man må gå ut av filmen på BD.

En hel mengde codecs.

24 framrate.

7.1.

Internett.

Mindre soner. (det er da i alle fall noe)

Mindre styr med å skifte plater for ekstramateriale.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
En hel mengde codecs.

24 framrate.

7.1.

Jeg leser disse som "bedre kvalitet", men så er jeg ikke særlig god på sånt. Kanskje derfor jeg fortsatt liker DVD^^ Med internett, mener du at BR-spilleren kan kobles til internett? Hvorfor gjør man det heller via BR enn via PCen eller XBox-en?

 

Takk for forklaringen forresten, var ikke klar over at disse forskjellene fantes. Personlig bruker jeg PC-en som DVD-spiller koblet til TVen, så ting som å navigere i menyen har alltid vært mulig ved å høyreklikke i VLC/DVD-programmet, og jeg kan ikke huske sist jeg så på hvilken sone en film hadde. Uansett, det var tydeligvis litt mer enn det jeg trodde. :)

Lenke til kommentar

Blir egentlig kjekt at Blu-Ray kommer for fullt på markedet. Det betyr bare billigere DVD-er for oss som satser på DVD istedenfor Blu-Ray!

Selv gidder jeg ikke å begynne å kjøpe Blu-Ray før om en god del år. Jeg er enig med Dorian Gray, det eneste nye er bedre kvalitet. Allikevel er ikke kvaliteten noe dårlig på dagens dvd heller, så jeg klarer meg fint!

 

On-Topic: Ifølge DVD Profiler har jeg 229 filmer. Mange av disse er samlebokser med flere filmer, så jeg regner med at jeg har en 250-260 filmer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...