Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hvordan man teller den, jeg hadde telt den som en, kan jo ta noen eksempler...

 

Bond kofferten har 20 individuelle covere og telles som 20 filmer, men kofferten ikke telles og heller ikke har noe nr. i sammlingen. Alien Quadrilogy har inneholder 8 filmer og telles som en film. Mash: Martinis & Medicine Collection sammlingen min med 11 sesonger og spillefilmen på til sammen 35 disker telles som 1. Friends sesongene er delt inn i tre med seperate covere og telles derfor som 3 filmer. The Nightmare on Elm Street - Ultimate Collector's Edition, 7 filmer telles som 1 osv...

 

Hvis dere går inn i profileren min og går helt ned i bånn så vil dere se en del unummererte filmer og bokser hvor noen er bokser som inneholder individuelle covere og andre hvor filmene ligger unummerete hvor da boksen er telt som 1 og filmene ikke får noe nummer...

Lenke til kommentar

736, alt står stablet i et enda rot oppetter en vegg. Skal kjøpe skikkelige hyller når jeg flytter til ei leilighet uten skråtak.

 

738 i morra eller på mandag :)

 

Bruker forsåvidt DVD profiler for å holde "orden" på filmer/utleie osv. Et program som fortjener så stor skryt som det kan få :thumbup:

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Kan jo se om jeg kan bruke litt bilder for å få det fram litt klarere hvis det var noen som skulle være i tvil :)

 

Totalt filmer i databasen og filmer som har fått tildelt et nummer:

 

post-29624-1167406096_thumb.jpg

 

Bond kofferten har ikke fått nr, men alle filmene ligger som en underkategori av boksen (hold et øye hvor det står, Collection# på bildene):

 

post-29624-1167406172_thumb.jpg

 

Hver film har eget nummer og ligger i kofferten:

 

post-29624-1167406206_thumb.jpg

 

Nightmare on elm street boksen, har fått eget nummer med filmene lagt under denne:

 

post-29624-1167406310_thumb.jpg

 

Og igjen det samme som med Kofferten bare uten nr.:

 

post-29624-1167406347_thumb.jpg

 

Så hvis man vil så kan man jo øke postcounten med så mye man bare vil hvis man teller alt som er :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
736, alt står stablet i et enda rot oppetter en vegg. Skal kjøpe skikkelige hyller når jeg flytter til ei leilighet uten skråtak.

7599605[/snapback]

Huff, det må være vanskelig å organisere når man har et slikt tak og det antallet DVD'er.

 

Manx: Det var egentlig utrolig smart. Tror jeg skal gjøre det samme når jeg får tid. Jeg har 11 boxer som inneholder ca. 4 filmer i snitt. Får en liten økning i profileren da. :)

Lenke til kommentar
Huff, det må være vanskelig å organisere når man har et slikt tak og det antallet DVD'er.

7599755[/snapback]

Organisere? Tror du har misforstått... Hehe. Daglidags filmkos begynner med 20 minutters leting etter filmen vi vet vi har, men ikke finner. Så omsider finner vi coveret, men det er tomt. Så må man lete gjennom en perm eller to med plater, sååå kan man se film. Men da er brusen varm og pizzan kald.

 

Huff, skal ikke være enkelt :p

Lenke til kommentar

Vel sånn som jeg gjør det så kan det ende opp med at antallet går ned også :)

 

Men hvis du har f.eks. Die hard triologien med et pappcover rundt og har lagt inn bare boksen og ikke filmene, så setter du boksen til en og legger inn hver film for seg og "legger" de inn i en igjen i boksen når det er gjort.

 

Du bare dobbeltklikker på filmen for å redigere innholdet og finner der det står BOX (se bildet). også søker du fram filmene igjen og legger de under boksen...

 

post-29624-1167407298_thumb.jpg

 

Også søker du fram filmene igjen og legger de under boksen:

 

post-29624-1167407313_thumb.jpg

 

Da vil du få noe som ser ut som dette:

 

I lista:

 

post-29624-1167407406_thumb.jpg

 

Og "uthevet":

 

post-29624-1167407382_thumb.jpg

 

Og motsatt, boksen er satt til 0 og filmene er fått egne nummere:

 

Da vil det se sånn ut:

post-29624-1167408597_thumb.jpg

post-29624-1167408627_thumb.jpg

 

 

Pass på man blir for avhengig av dette programet :) Kan også gjøre motsatt og gi boksen 0 i verdi og hver film et nummer...

 

Edit:

 

@_crs_: Hvis man skal pirke så, men det er jo to utgaver av hver film så det blir jo åtte til sammen, var vel derfor jeg endet opp med å bruke Nightmare boksen som et eksempel, der er det jo sju filmer :)

 

Edit 2: Byttet om på de to nederste bildene :)

 

Edit 3: La til bond bildene etter nightmare...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
@_crs_: Hvis man skal pirke så, men det er jo to utgaver av hver film så det blir jo åtte til sammen, var vel derfor jeg endet opp med å bruke Nightmare boksen som et eksempel, der er det jo sju filmer :)

 

Om man skal telle hver DVD som har to eller flere utgaver av samme film, som flere filmer, DA blir det mange filmer da... hahaha

Lenke til kommentar

@Deathie:

 

Nei det trenger du ikke, men det koster vel heller ikke mer en 20$ så der er ingen stor sum du må ut med. Og alle oppdateringer etter det er "gratis", selv om det har hvert litt tynt med oppdateringer de siste årene, men det funker så det går jo fint :)

 

@_crs_:

 

Da blir det fort en del filmer til ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...