Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Umulig å sortere alfabetisk ettersom at jeg har hyller som er satt sammen av 3-4 forskjellige hyller..da blir det flytting fram og tilbake hver gang jeg får en ny film osv. Boksene skal nok få beholde sin posisjon på toppen av disse hyllene som henger på veggen, der tv-serier humor, tv-serie annet, filmer og så musikk har sine egne kategorier allerede. Problemet er alle de andre filmene...kan jo ta det litt på gefülen da...og kategorisere etter eget minne...

Lenke til kommentar
Umulig å sortere alfabetisk ettersom at jeg har hyller som er satt sammen av 3-4 forskjellige hyller..da blir det flytting fram og tilbake hver gang jeg får en ny film osv. Boksene skal nok få beholde sin posisjon på toppen av disse hyllene som henger på veggen, der tv-serier humor, tv-serie annet, filmer og så musikk har sine egne kategorier allerede. Problemet er alle de andre filmene...kan jo ta det litt på gefülen da...og kategorisere etter eget minne...

7536247[/snapback]

Slik jeg har det. Selv skjønner jeg det, men dessverre ingen andre, synd for dem. :wee:

Lenke til kommentar
Umulig å sortere alfabetisk ettersom at jeg har hyller som er satt sammen av 3-4 forskjellige hyller..da blir det flytting fram og tilbake hver gang jeg får en ny film osv. Boksene skal nok få beholde sin posisjon på toppen av disse hyllene som henger på veggen, der tv-serier humor, tv-serie annet, filmer og så musikk har sine egne kategorier allerede. Problemet er alle de andre filmene...kan jo ta det litt på gefülen da...og kategorisere etter eget minne...

7536247[/snapback]

Slik jeg har det. Selv skjønner jeg det, men dessverre ingen andre, synd for dem. :wee:

7536461[/snapback]

 

Er jo greit når man "kun" har et par hundre filmer, da er det ikke så veldig vanskelig å holde orden på "rotet" for å si det sånn, hadde det sånn i starten jeg også men ga opp, det ble for vanskelig å holde styr på sakene. Så nå står det alfabetisk som gjør alt så mye enklere når man skal inn i samlingen å grave fram en film...

Lenke til kommentar
nå står helt random, men dagen jeg treffer 500 skal det deles inn i sjanger og alfabetisk

7536670[/snapback]

 

Hør på meg, som kun er et titall unna 500: START NÅ! Det er MYE bedre å gjøre det gradvis. Å begynne å sortere når du har mange hundre filmer... det er bare umulig. For mange filmer som går inn i den ene sjangeren like mye som den går inn i den andre. Da er det bedre å kunne sette filmene inn i hylla hvor det passer, èn av gangen. Du blir fort lei om du har 100 sånne sjanger-miks-filmer som skal puttes inn i hylla samtidig. Da blir du fort oppgitt, så blir det aldri noe av det. :p

Lenke til kommentar

Her står også alt sånn ca. hulter til bulter, vell nå er hylla så full at det ligge bunker her og der rundt om i rommet og. Jeg vurderer å etterhvert sortere dem alfabetisk, men jeg har slike Benno hyller fra Ikea som det er plass maks 11 standard DVD kover i bredden.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
57379_PE162941_S4.jpg

Hvis jeg da skal sortere alfabetisk og jeg får en ny film må alle filmene etter den nye filmens plass forskyves, og det blir jo etterhvert en helvetes jobb. Er det noen som har tilsvarende hyller og som kjører alfabetisk eller tilsvarende sortering, og får det til å fungere?

Lurer fælt på hvordan det skal gå når jeg etterhvert får så mange DVD-er at jeg blir tvunget til å ha et system.

Lenke til kommentar

Nå var jobben gjort. Fant ut at det var like greit å kategorisere etter eget minne og inntrykket jeg hadde av filmene. Endte med at de ble satt opp etter 11 forskjellige sjangere:

 

Action

Barn

Dokumentar

Drama

Komedie

Musikk

Norsk

Skrekk

Thriller

Tv-serie

Annet

Usett

 

Håper det kommer til å funke på et vis : )

Lenke til kommentar
nå står helt random, men dagen jeg treffer 500 skal det deles inn i sjanger og alfabetisk

7536670[/snapback]

 

Hør på meg, som kun er et titall unna 500: START NÅ! Det er MYE bedre å gjøre det gradvis. Å begynne å sortere når du har mange hundre filmer... det er bare umulig. For mange filmer som går inn i den ene sjangeren like mye som den går inn i den andre. Da er det bedre å kunne sette filmene inn i hylla hvor det passer, èn av gangen. Du blir fort lei om du har 100 sånne sjanger-miks-filmer som skal puttes inn i hylla samtidig. Da blir du fort oppgitt, så blir det aldri noe av det. :p

7536749[/snapback]

 

problemet er at jeg har ikke plass til å sortere skikkelig, nå ligger ca. 25% av filmene stappet i mellomrommet mellom hyllene,

 

har har jo sortert litt da, en hylle for serier og en for filmer.

Lenke til kommentar

Sorteringen min funker faktisk veldig bra; jeg har rett og slett ingen!

Jeg bare setter nye filmer bare inn i hylla. Så jeg vet alltids hvor sånn ca. filmen befinner seg i hylla...

 

Edit: Kan jo legge til at sorteringen på Dvdprofiler også da stemmer overens med hylleplassering.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Er jo greit når man "kun" har et par hundre filmer, da er det ikke så veldig vanskelig å holde orden på "rotet" for å si det sånn, hadde det sånn i starten jeg også men ga opp, det ble for vanskelig å holde styr på sakene. Så nå står det alfabetisk som gjør alt så mye enklere når man skal inn i samlingen å grave fram en film...

7536623[/snapback]

Du fortjener en på trynet. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...