Njål Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Tror jeg sitter med 55 filmer, hvis Tarantino-boksen gjelder som 4, 6158363[/snapback] Noe den ikke gjør. 6158732[/snapback] Tja, interessant spørsmål (vel, egentlig ikke, men for meg er det det). Jeg kjøpte Cube-boxset, men beholdt ikke pappesken de individuelle DVDene kom i. Da blir det vel 3 filmer? 6159010[/snapback] Antallet betyr heller lite for meg, og jeg bruker Profiler mer til å ha kontroll over hva jeg har/hvilken utgave, og det betyr at hvis et sett har individuelle titler uten navnesammenheng (skuespiller/regissør/tema osv) legger jeg hver tittel inn, og dropper nummerering av boksen, mens hvis et sett "deler" navn (Alien Q-settet for eksempel). Gjør det mye lettere å sjekke titler (også for venner og andre i onlineversjonen). Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Tror jeg sitter med 55 filmer, hvis Tarantino-boksen gjelder som 4, 6158363[/snapback] Noe den ikke gjør. 6158732[/snapback] Tja, interessant spørsmål (vel, egentlig ikke, men for meg er det det). Jeg kjøpte Cube-boxset, men beholdt ikke pappesken de individuelle DVDene kom i. Da blir det vel 3 filmer? 6159010[/snapback] Bokser der filmene har egne cover, ser jeg ingen grunn til at de kan telles som det antallet filmer som finnes i boksen. DVD Profiler gjør jo allikevel ikke dette. Bokser der filmene foldes ut(les: ikke adskilte cover) telles i mitt hode for 1 film. Om jeg teller filmene i boksene mine separat, kommer jeg fort opp i 190-200 filmer, mens Profileren viser 175. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Er det så nøye egentlig... Man kan telle som man vil? Finnes jo utbrettbare bokser som har flere filmer, da er det jo nettopp det egentlig, flere filmer... og ikke bare 1. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Man kan vel si at det teller som èn DVD, men er vel fire filmer? For det er det jo (evt 3, siden Kill Bill regnes som samme). Det er vel tross alt ikke den viktigste saken i verden. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Har gått fra ca. 10 til over hundre på fire måneder... Ganske stolt Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Man kan vel si at det teller som èn DVD, men er vel fire filmer? For det er det jo (evt 3, siden Kill Bill regnes som samme). Det er vel tross alt ikke den viktigste saken i verden. 6161473[/snapback] En DVD er en plate. En film med en ekstra plate for ekstramatriale blir to DVD'er, selv om de fleste regner det som en. Bedre om folk nevner hvor mange spillefilmer de har. Selv sitter jeg med 27 spillefilmer her nå. Nysamler. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Man kan vel si at det teller som èn DVD, men er vel fire filmer? For det er det jo (evt 3, siden Kill Bill regnes som samme). Det er vel tross alt ikke den viktigste saken i verden. 6161473[/snapback] En DVD er en plate. En film med en ekstra plate for ekstramatriale blir to DVD'er, selv om de fleste regner det som en. Bedre om folk nevner hvor mange spillefilmer de har. Selv sitter jeg med 27 spillefilmer her nå. Nysamler. 6163593[/snapback] Problemet er jo at når man begynner å få mange gidder vel de færeste å fysisk telle dem (jeg vet jeg ikke gidder), men bruker en database (DVD Profiler eller annen), og da avhenger det av hvordan du legger ting inn, som delvis avhenger av hva du bruker databasen til. Jeg bruker Profiler til å enkelt ha oversikt (både for meg selv og andre) over hva jeg har (hvilke filmer/serier), og hvilken versjon. Derfor, bokser/serier med "felles" hovedtittel (Alien Q-boksen, Friday the 13th hvis jeg hadde hatt dem) som boks med ett nummer (en dvd), bokser/serier uten "felles" navn (tilfeldig eksempel, The Martin Scorcese Film Collection (New York, New York/Raging Bull Special Edition/The Last Waltz/Boxcar Bertha)) ligger inne som enkelt-titler med hvert sitt nummer, og boksen uten nummer (et problem er at Profiler har en lei tendens til å tildele unummererte ting nummer hvis man av en eller annen grunn renummererer). Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hadde jeg ikke hatt innbrudd og hele dvd-samlinga mi ble stjålet, så hadde jeg vel vært oppi en 600-700 filmer. Men, jeg har vel ca 250 nå. Ja, jeg er glad i film... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Hadde mine barn blitt stjålet, vet jeg ikke hva jeg ville gjort. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 23. mai 2006 Del Skrevet 23. mai 2006 Jeg har vel rundt 200-250 dvd'er Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Hadde mine barn blitt stjålet, vet jeg ikke hva jeg ville gjort. 6164543[/snapback] Barn? Ta to valium og ro seg ned litt, eller er det det du har gjort Lenke til kommentar
Mr_Transam Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har rundt 250 DVDer tenker jeg.. og en ca 1800-2000 VHSer. (familien min har drevet videosjapper i mange år så jeg tok ut det jeg ville der!) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Har rett over 100 filmer. Da her jeg regnet Simpsons-sesongene som 1 film. For et halvt år siden hadde jeg 3-4 filmer Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Har rett over 100 filmer. Da her jeg regnet Simpsons-sesongene som 1 film. For et halvt år siden hadde jeg 3-4 filmer 6167814[/snapback] Rart det der, hvordan man rett og slett blir hekta på å bestille film over nettet. Been there... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2006 Problemet er jo at ting blir så fryktlig mye mer tilgjengelig over nettet, sliter litt med det der selv. Selvbeherskelse er en fin bil... Lenke til kommentar
Njål Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Problemet er jo at ting blir så fryktlig mye mer tilgjengelig over nettet, sliter litt med det der selv. Selvbeherskelse er en fin bil... 6205453[/snapback] Har iikke mamma sagt du ikke skal leke med fremmede ord? Kjenner til det, hver gang jeg har passert et nytt 100-tall tenker jeg "Njål! Nå må du f@enmeg skjerpe deg!", men det hjelper ikke nevneverdig. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Vel, for å "trøste" dere er det minst like irriterende å ikke kunne kjøpe på nettet. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har rett under 100 stk. nå.. jeg tror 92-93 er tallet (og da telles en boks som 1...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå