Gå til innhold

Hvor mange DVD-filmer har du?

Manx

Anbefalte innlegg

[iC,07/12-2005 : 13:36]Taste inn alt manuelt må du jo gjøre likevel om du har DVDProfiler da, og det koster jo over 200kr. ;)

5263812[/snapback]

Ikke helt riktig, jeg bruker en Cue cat strekkodeleser. Så slipper man å taste inn, mye lettere, fås kjøpt hos vendur.no for litt over hundre lappen (gå for usb versjonen hvis dere skal kjøpe, ps2 ville ikke virke for meg.)

Og DVDprofiler er gratis, har bare en liten reklame oppe i høyre hjørne (samme som det var hos opera) og man får ikke high res bilder av coveret. Man kommer ganske langt med den gratis versjonen. Hvis jeg ikke husker feil så kom jeg helt til ca. 750 filmer før jeg hadde brukt opp kvoten min, man får tildelt en x antall mb når man laster opp på nettet og den går ganske langt som sagt. Og da må man bare betale 20$ som er en engangsum, og man får da alle oppdateringer etter det gratis. Vil ikke kalle 20$ for en avskrekkende stor sum for å si det sånn...

5264216[/snapback]

Manx, når du prøvde PS2 versjonen, hadde du koblet i PS2 tatatur og? Eg har mistanke om at den krever at du har tastatur på PS2 og for å aktivere PS2 porten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, høres jo fint ut, det. Gratis og greier. Jeg har nå den betalte versjonen, og jeg an ikke akkurat si at alle bildene er hi-res. Langt ifra. Mange bilder har direkte dårlig kvalitet! (og noen har ikke bildr i det hele tatt!).

Høres nesten ut som om jeg skulle tatt deng gratis versjonen likevel.

Anyway, den strekkodeleseren høres fin ut. Kanskje jeg burde ønske meg en sånn en til jul. :)

Fungerer den alltid perfekt da? Det er vel ikke sånn at den noen ganger ikke finner filmene etter at du har scannet?

Lenke til kommentar
[iC,07/12-2005 : 13:36]Taste inn alt manuelt må du jo gjøre likevel om du har DVDProfiler da, og det koster jo over 200kr. ;)

5263812[/snapback]

Ikke helt riktig, jeg bruker en Cue cat strekkodeleser. Så slipper man å taste inn, mye lettere, fås kjøpt hos vendur.no for litt over hundre lappen (gå for usb versjonen hvis dere skal kjøpe, ps2 ville ikke virke for meg.)

Og DVDprofiler er gratis, har bare en liten reklame oppe i høyre hjørne (samme som det var hos opera) og man får ikke high res bilder av coveret. Man kommer ganske langt med den gratis versjonen. Hvis jeg ikke husker feil så kom jeg helt til ca. 750 filmer før jeg hadde brukt opp kvoten min, man får tildelt en x antall mb når man laster opp på nettet og den går ganske langt som sagt. Og da må man bare betale 20$ som er en engangsum, og man får da alle oppdateringer etter det gratis. Vil ikke kalle 20$ for en avskrekkende stor sum for å si det sånn...

5264216[/snapback]

Manx, når du prøvde PS2 versjonen, hadde du koblet i PS2 tatatur og? Eg har mistanke om at den krever at du har tastatur på PS2 og for å aktivere PS2 porten.

5264259[/snapback]

Med forbehold om feil i hukommelsen, så mener jeg at jeg gjorde det. Men skal sies at fyren som driver vendur er en grei kar, han oppgraderte meg til usb verjonen uten mellomlegg :) når jeg sendte ps2en i retur...

@MeTa][iC den virker 95 prosent av tiden, det hender at den legger til et tall eller to på slutten av strekkoden, men det skjer veldig skjelden. Eller ikke klarer å lese, men det skjer enda skjeldnere. Har vel skjedd en eller to ganger av de siste 500 filmene +-. Også ser det jo jævlig tøft ut når du gjør det :!: , litt mer proft...

Når det kommer til bilde kvaliteten så, du har skrudd den på i options? Options > Display > High Quality. Og det hender at det dukker opp et råttent bilde i ny og ne, men forskjellen mellom den gratise og betal versjonen er STOR. Og jeg scanner inn nye covere selv hvis de er råttne nok, og sender de inn. Nå vet jeg ikke om du brukte gratis versjonen først og deretter oppgraderte til betal versjonen, har du oppdatert bildene etter det?

Prøv å oppdatere alle profilene, men husk at da forsvinner de forandringene som du har gjort, hvis du da har gjort det.

Lenke til kommentar
Hmm, høres jo fint ut, det. Gratis og greier. Jeg har nå den betalte versjonen, og jeg an ikke akkurat si at alle bildene er hi-res. Langt ifra. Mange bilder har direkte dårlig kvalitet! (og noen har ikke bildr i det hele tatt!).

Høres nesten ut som om jeg skulle tatt deng gratis versjonen likevel.

Anyway, den strekkodeleseren høres fin ut. Kanskje jeg burde ønske meg en sånn en til jul. :)

Fungerer den alltid perfekt da? Det er vel ikke sånn at den noen ganger ikke finner filmene etter at du har scannet?

5264520[/snapback]

DVD Profiler er basert på at brukerne legger inn og oppdaterer titler.

Har ingen allerede lagt inn en tittel, lagt inn lo-rez scan eller ikke lagt inn scan i det hele blir resultatet deretter. Da får du legge inn tittel/utfyllende info/scans selv.

I tillegg hender det programmet 'henger' når det gjelder å oppdatere med nye, hi-rez scans.

Når det gjelder maks antall er det ikke noen begrensning på hvor mange man kan ha i gratisversjonen, men det er begrenset hvor mye lagring man får til titler som avviker fra den sentrale databasen (i betalingsversjonen er det ubegrenset). Det er også litt opp og ned hvor mange titler/stor del av databasen man kan oppdatere av gangen i gratisversjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Hva er egentlig forskjellene på gratisversjonen og den registrerte versjonen? Jeg synes gratisversjonen er temmelig fin jeg. Skulle likt å hatt en måler som viser jhvor mye penger man jhar brukt og :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er litt overdrive med 550 stk.!  :hmm:

5498168[/snapback]

Tull og tøys!

Ingenting som heter nok, og det er slett ikke overdrevet med 550.

Eller 1000.

Eller 1500.

Eller 2000.

osv osv osv

:!:

5498213[/snapback]

I draw the line at 1600. :p

Jeg kan ikke nekte for at jeg er sjalu på antallet, om ikke alle filmene. Jeg får 5000,- i stipend i løpet av uken, og det er ikke umulig at jeg tar meg en liten runde på play/pacific og øker antallet. Intervocative sier 188, så antall filmer ligger vel på 200+.

Lenke til kommentar
Har ca 10 dvd'er og 500 VHS.

Planlegger et stort VHS bål i nær fremtid....for å markere slutten på gammeldags teknologi og fryktelig mange bortkastede penger.

Blir det et tilsvarende DVD bål om 30-40 år? :D

4878672[/snapback]

Tror du virkelig DVD-platen vil holde i 40 år? Jeg regner med maks 10 år...

Lenke til kommentar
Tror du virkelig DVD-platen vil holde i 40 år? Jeg regner med maks 10 år...

Tror de varer vesentlig lengre enn 10 år ihvertfall om du behandler og lagrer de bra. Har fabrikk-trykte DVD-plater som nærmer seg 8 år og de lever i beste velgående...

Edit: Nærmere 9-10 år egentlig... bl.a. Blade Runner kjøpt i 1997. Men teknologien er vel ikke særlig aktuell lenger om 10 år nei, jeg misforstod først.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...