L03VIk Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har null DVD'er. Komprimert MPEG-2 med 480x480? Nei takk, da venter jeg heller på neste generasjons lagringsmedium. ...som du uansett ikke har god nok tv/projector til å utnytte? er forresten 480 x 576 på pal dvd'er edit: og vi har ikke hdtv i europa... pal tv'er er 480 linjers oppløsning nedover 720*576 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Men vi skal vel ikke snakke så veldig mye om WaReZ her Bingo, prøv og holde seg til tema Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Vil ikke si at det er noen dårligere kvalitet på filmene. I vertfall ikke hos meg da. Har jeg en film med dårlig kvalitet så bare kaster jeg den, ellers sletter den. Men vi skal vel ikke snakke så veldig mye om WaReZ her Dårligere kvalitet er det uansett. Det er ikke noe magisk ved Divx/Xvid, og det vises på billedkvaliteten. Hvis du ikke greier å se det så er det jo fint for deg heh Hvem har snakket om Warez? Har laget Divx'er av en del av filmene mine jeg, og kvaliteten er merkbart dårligere (det er ikke direkte dårlig, men det er for dårlig etter min smak). Hmm, jeg har nydelig kvalitet på filmene mine jeg. Riktig ikke akkurat LIKE bra som en orginal DVD, men det er ikke mye om å gjøre. Når du kjører xvid filmene på en fin liten 42" plasmaskjerm så gjør nok det susen Bare vent og se Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig. Det er bare tull... Har mange gode rip'er og jeg ser lett forskjell. Tror folk her burde skaffe seg et par nye briller (snakker da om 2cd rip'er). Det er lossy codecs uansett, og de kan _umulig_ beholde kvaliteten, uansett hvor stor plass de tar (i tillegg er mpeg2 lossy fra før av og dette gjør saken verre). Det blir som med mp3... mp3'er har grei kvalitet, men det betyr ikke at det ikke er god forskjell fra orginal cd'en. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig. Det er bare tull... Har mange gode rip'er og jeg ser lett forskjell. Tror folk her burde skaffe seg et par nye briller (snakker da om 2cd rip'er). Det er lossy codecs uansett, og de kan _umulig_ beholde kvaliteten, uansett hvor stor plass de tar (i tillegg er mpeg2 lossy fra før av og dette gjør saken verre). Det blir som med mp3... mp3'er har grei kvalitet, men det betyr ikke at det ikke er god forskjell fra orginal cd'en. Kan nok ha litt å si hva dvd-source'n er. På en såpass grafikk-prega som LOTR så ja sikkert, men stort sett de fleste filma jeg har rippa har jeg testa på tv'en og det er ingen merkbar forskjell i forhold til dvd'en. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 har vel en ca 30 stk kjøpte nettopp hunted, children of the corn 1.2.3. cujo og wishmaster. tenkte eg skulle ha en stephen king kveld i dag noen som er med children fo the corn marathon??? Skal du bare se nummer 1? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Her er det jeg har av film:Min samling så langt. Pent, mye bra der. Men du mangler 3 filmer med Jason (Hvorfor er det ingen smilies med hocky-maske? ) Jo takk for det Men hvilke Jason-filmer mangler jeg bortsett fra Jason X? Har de 9 første + Freddy Vs Jason. Leste litt fort ser jeg, mangler bare en. Har alle selv, moro med Jason Puh... Trodde det var noen jeg ikke viste om. Jason er KONGEN. Dabbet litt av de i siste filmene, men var tilbake for fullt i Freddy Vs Jason. Fått med deg at det muligens kommer en Micheal Meyer Vs Pinhead film? et har vært snakk om det, men mest sannsynlig blir det at New Line kjøper seg til at Mike Meyers blir med i neste Freddy vs Jason film. Det har også vært snakk om noe enda morsommere, at de ville lage Ash vs Freddy vs Jason, nå det hadde vært kult, for New Line sitter på rettighetene til Ash. (Hvis dere vet hvem det er da) EDIT: Så Ash var nevnt litt nedover Endret 30. mai 2004 av AndersT2 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Kan nok se forskjell på en pc-skjerm men på en tv.. no way. I allefall ikke om filmen er rippa skikkelig. Det er bare tull... Har mange gode rip'er og jeg ser lett forskjell. Tror folk her burde skaffe seg et par nye briller (snakker da om 2cd rip'er). Det er lossy codecs uansett, og de kan _umulig_ beholde kvaliteten, uansett hvor stor plass de tar (i tillegg er mpeg2 lossy fra før av og dette gjør saken verre). Det blir som med mp3... mp3'er har grei kvalitet, men det betyr ikke at det ikke er god forskjell fra orginal cd'en. Kan nok ha litt å si hva dvd-source'n er. På en såpass grafikk-prega som LOTR så ja sikkert, men stort sett de fleste filma jeg har rippa har jeg testa på tv'en og det er ingen merkbar forskjell i forhold til dvd'en. Det er kvalitetsforskjell på DVD og DVD-ripper. Bildet er mer kornete, og lyden er heller ikke like bra. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hehe fint at noen er enig Gromle Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Til dags dato har jeg 120 DVD'er. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 ca 350 filmer av meget ymse kvalitet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Mellom 5 å 6 hundre DVD'er. Begynner å bli ett helvete å finne frem i de nå. To store bokhyller fulle. Ja vet det, er kanskje litt film slave :!: Har også en rimelig stor bunke med tv serier, men de ligger på dataen i xvid format. Filmer ser jeg ikke på noe annet enn DVD, da kvaliteten skal være på topp. Endret 18. september 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
neb Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Er stolt eier av 54 gode DVD filmer Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 15 stk. Alle filmene trenger ikke være dvd, men må ha dvd på filmer som er lagd for å være visuelle opplevelser. som LOTR. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 254 utgivelser for øyeblikket. Link til samlingen min finner du i signaturen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) overkant av 1500 Bilde? Vær så snill! Endret 18. september 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå