CurSe Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Holder på å skrive en masteroppgave nå, men begynner å bli litt bekymret. I oppgaven min er det en del selskaper jeg burde ha intervjuet, men jeg har hittil fått avslag hos alle sammen. Har bare fått avtalt et eneste intervju hittil, men det er i en organisasjon som er knyttet til bransjen. Masteroppgaven er jo såkalt kvalitativ, så nå begynner jeg å bli veldig redd for at jeg får stryk uansett hvor bra innholdet måtte være (siden jeg mangler intervjuer). Så jeg vet ikke helt, er det håp å få bestått selv om det kan bli vanskelig å finne intervjukandidater i tide? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Hva sier veilederen din? Skal du skrive en kvalitativ oppgave, må du åpenbart ha en form for empiri – enten du har samlet inn data selv eller hentet det fra andre steder. Uten å vite mer om oppgaven din, er det vanskelig å gi noe godt svar. Det faktum at det er vanskelig å få noen til å stille til intervju angående temaet, er jo i seg selv en observasjon som kan trekkes frem. Mulighetene for å få noen til å stille til intervju var noe av det aller første jeg diskuterte med min veileder. Ofte har veileder kontakter i bransjen som kan brukes, men noen bransjer er vanskeligere enn andre – og noen temaer likeså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå