MenuM Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 (endret) - Endret 31. august 2017 av MenuM Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. november 2015 Del Skrevet 6. november 2015 Du kommer nok uansett best ut av det hvis du fullfører hele året, uavhengig av hva du skal senere. Men Husk at det vil bli mye lettere å begynne igjen på et senere tidspunkt hvis du allerede er ferdig mnd første året Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Spørs litt på korleis du planlegger å utnytte tida, men studiepoenga som du får vil uansett være nyttige å ha. Det er også verdt å merke seg at dei 2-3 fyrste semestera er dei som er mest kjedelige sidan det i hovedsak berre er fag som forbereder deg til å lære om byggfaget. Lenke til kommentar
Exxon Valdez Skrevet 7. november 2015 Del Skrevet 7. november 2015 Husk på at dersom du består 60 studiepoeng så får du 2 tilleggspoeng hos Samordna opptak. Dersom du avbryter utdanningen uten å gå opp til eksamen så vil du få studiepoeng i forsinkelse hos Lånekassen. Får du mer enn 60 studiepoeng i forsinkelse så vil dine rettigheter hos Lånekassen bli suspendert inntil du innhenter forsinkelsen uten støtte fra Lånekassen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 11. november 2015 Del Skrevet 11. november 2015 Det forrige person sa. Det spørs litt hva du skal studere videre og kravene der, men to ekstra poeng kan komme godt med. Du snakker om å eventuelt fortsette der du slapp. Da er det selvfølgelig også en fordel om du fullfører hele første år. Hvem vet. Kanskje du finner ut at du vil fortsette også. Lenke til kommentar
trakten Skrevet 21. november 2015 Del Skrevet 21. november 2015 Jeg er mer eller mindre i samme båt som deg. Går maskiningeniør første året på NTNU, men fant ut at dette ikke er noe for meg, og har lyst til å bytte til et annet studieprogram på universitet. Problemet er at jeg ikke får tatt de relevante fagene til det nye studieprogrammet før neste høst, og da virker det litt meningsløst å ta fellesfag og kjøre "slalomløp" med fagplanen for å kunne ta igjen ett eller to semestre senere. Men om jeg skulle gjort det, så får jeg kanskje muligheten til å ta igjen ett år til det nye studieprogrammet hvis jeg tar fellesfag dette første året. Men selv har jeg lyst til å ta et halvt år permisjon (dropper ut etter jul). Har heller lyst til å ta emner ved UiO (hjembyen min er Oslo så mye koseligere å bo hjemme), men er det noen som vet om det er mulig at emner på UiO kan erstatte emner på NTNU som matematikk 1/2 og objektorientert programmering? Og en ting til: noen som vet om man kan utsette nedbetalinga til Lånekassa eller om man MÅ begynne å tilbakebetale lånet etter jul når man bare tar et halvt år studiepermisjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå