Fraction Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Har akkurat installert flucbox slev via yum men det må bære noe galt. Den er treg som sirrup. Å bytte theme tar ca 5minutter, og når man logger inn på pc'en så går det ca 5 minutter før fluxbox har kommer helt opp. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg vil anbefale å bruke noe litt slankere og raskere, f.eks. KDE. Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg vil anbefale å bruke noe litt slankere og raskere, f.eks. KDE. Sorry mac.. Hvis du tror KDE er slankere og raskere en Flux så tar du særdeles feil er jeg redd. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg vil anbefale å bruke noe litt slankere og raskere, f.eks. KDE. Sorry mac.. Hvis du tror KDE er slankere og raskere en Flux så tar du særdeles feil er jeg redd. Jeg tror det var en spøk Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg vil anbefale å bruke noe litt slankere og raskere, f.eks. KDE. Sorry mac.. Hvis du tror KDE er slankere og raskere en Flux så tar du særdeles feil er jeg redd. Jeg tror det var en spøk. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Men jeg er enig. Fluxbox var helt ekstremt treigt, vet ikke om det bare er min maskin eller, Men såg jo ut som det var andre som har samme problem. Noen som hvet hva som skjer? DanielP Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Men jeg er enig. Fluxbox var helt ekstremt treigt, vet ikke om det bare er min maskin eller, Men såg jo ut som det var andre som har samme problem. Noen som hvet hva som skjer? DanielP Det er nok noe med din konfigurasjon. Fluxbox er "ekstremt" raskt. Tar vel 1 sekund å starte opp her. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det raskere? Takker DanielP Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det raskere? Takker DanielP Hva anna kjører? Sjekk at det ikke er noe gnome/KDE saker som henger igjen... Sjekk 'top' i shellet når det går som treigest. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kanskje det er noen paralell siden dere begge to kjører Fedora? Last ner kildekoden til 0.6.9 (stable er kjedelig og gammel) og kompiler selv. Et rent build av fluxbox burde ikke være så tregt. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Kanskje det er XFree selv som er tregt. Ellers kan du jo prøve å kompilere selv fra kilde, siste development-versjon (0.9.6) er ikke så verst. Edit: Oops, der var det visst noen skrev litt raskere enn meg : ] Endret 27. november 2003 av A_N_K Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Vi får håpe det var en spøk Anyhoo. Skal uninstalle og kompile hele greia selv så får vi se om det ikke løser seg. Eneste jeg ikke husker er hvor jeg skal editere litt txt for å få Flux til å dukke opp som et valg i Sessions. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Selv om du uninstallerer blir det neppe nødvendig å endre den teksten igjen. Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Selv om du uninstallerer blir det neppe nødvendig å endre den teksten igjen. Joda. Så fort jeg kjørte en rpm -e fluxbox forsvant det valget om Flux fra Session manager. Men jeg fant løsningen på dette på www.fluxbox.org. Utrolig hva man finner bare man tar seg tid til å lete litt Nå blir det compiling og full pakke så får vi se. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Merkelig at du måtte fikse fila i starten da. Jaja, alltid kjekt å mekke litt på sessionscripta. Jeg har lineakd & fbsetbg bakgrunn & gkrellm2 & numlockx & (finally) fluxbox Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 http://www.fluxbox.org/docbook/en/fluxbox-docs.html#AEN1116 B.20. Fluxbox 0.9.6 is slow... Add the following line to your .xinitrc before you exec fluxbox: export LC_ALL=C should help on newer RedHats. Så litt gjennom Fluxbox-manualen og fant dette. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Ja... Men når du installerer med Yum har bruker du vel ikke .xinitrc eller .xsessions ???? Takker DanielP Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Men yum har vel bare stable? Den er kjedelig. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Kanskje det. Men eneste måten jeg greide å installere FLux på.. Hvis du har andre forlsag tar jeg gjerne imot det. DanielP Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 1. Installer devtools eller hva det heter i Fedora, slik at du kan bygge programmer selv. Gjør deretter de neste stegene som root: 2. cd /usr/src (eller en annen plass du kan ha oversikt over kildekode) 3. wget http://prdownloads.sourceforge.net/fluxbox/fluxbox-0.9.6.tar.bz2 4. tar -jxf fluxbox-0[tabknappen] 5. cd flux[tabknappen] 6. ./configure --prefix=/usr (eller hvor du ønsker å legge fluxbox) 7. make && make install 8. echo export LC_ALL=C > /etc/X11/Sessions/Fluxbox 9. echo startfluxbox >> /etc/X11/Sessions/Fluxbox 10. chmod +x /etc/X11/Sessions/Fluxbox Det burde fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå