DanielP Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 (endret) Hvor finner jeg Fluxbox til fedora? Har prøvd å søke på Apt, men finner det ikke. Er det jeg som ikke har oppdatert skikkelig eller? Hvis ja hvordan gjør jeg dette? Takker DanielP P.S. Hvor finner jeg Drivere til Audigy Player til Linux? Endret 14. november 2003 av DanielP Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kan du ikke bare kompilere fra source da? Jeg tror du kan bruke ALSA med meget godt resultat på et Audigy om jeg ikke tar feil.. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 fluxbox finner du på www.fluxbox.org (doh ). Jeg anbefaler 0.9.6pre1 versjonen, den er under utvikling, men har endel fine features i forhold til den eldre stable versjonen. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Greit nok at jeg skal gå inn på Fluxbox.org.....Men hvilken distro skal jeg laste ned til, for jeg ser ikke Fedora noen plass :o Takker DanielP Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 http://linux-ntfs.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Er det ingen måte å få det på Apt-get. Så slipper jeg å tenke på Dependencies? Da mener jeg Fluxbox..... Takker DanielP Endret 16. november 2003 av DanielP Lenke til kommentar
bkak Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (søkte i ports) Requires: XFree86-clients-4.3.0_5, XFree86-libraries-4.3.0_6, Xft-2.1.2, boxtools-0.65.0, expat-1.95.6_1, fontconfig-2.2.90_3, freetype2-2.1.5_1, imake-4.3.0_1, pkgconfig-0.15.0, png-1.2.5_2 Minus de som tilhører FreeBSD og XFree, så er det ikke mange pakker som skal lastes ned manuelt. Hadde det ikke vært kjekt med et større pakkesystem enn apt? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Greit nok at jeg skal gå inn på Fluxbox.org.....Men hvilken distro skal jeg laste ned til, for jeg ser ikke Fedora noen plass :o Takker DanielP skaff source. enkelt og greit. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Configure error: C++ Preprocessor "/lib/cpp" fails sanity check. Når jeg prøver å kjøre ./configure Noen som vet hve som skjer? Takker DanielP Lenke til kommentar
iDude Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Greit nok at jeg skal gå inn på Fluxbox.org.....Men hvilken distro skal jeg laste ned til, for jeg ser ikke Fedora noen plass :o Takker DanielP skaff source. enkelt og greit. Selvsagt et alternativ, men om du gjør det, pass på at du gjør det under en egen katalog, ellers kan det lett bli et ****** rot. Det merkelige er at fluxbox var en av pakkene i gamle fedora (http://www.fedora.us/index-main.html). Mulig det ennå ikke har migrert inn i det offisielle treet. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 OK. Får prøve med ett nyt spørsmål: Jeg har 2 lydkort på PCen. Ett innebygget i hovedkortet og Ett Audigy. Men det i Hovedkortet Blokkerer for Audigykortet. I windows er det bare til å disable dette. Men hvordan gjør jeg det i Linux? Takker DanielP Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Fedora bruker ALSA? I så fall er det jo greit... rmmod snd-via82xx Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 OK. Får prøve med ett nyt spørsmål: Jeg har 2 lydkort på PCen. Ett innebygget i hovedkortet og Ett Audigy. Men det i Hovedkortet Blokkerer for Audigykortet. I windows er det bare til å disable dette. Men hvordan gjør jeg det i Linux? Takker DanielP Bare disable on-board lydkortet i BIOS så blir det ikke noe problem.... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Flott takk skal du ha Kattemat Nå... Tilbake til det originale spørsmålet ! Takker DanielP Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Fant ikke Fluxbox, men en annen box, OpenBox, lå i Fedora-treet. Du kan alltids prøve den. http://download.fedora.us/fedora/fedora/1/...dr.5.1.i386.rpm Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Takker Egil. En ting. Jeg får installert det men ikke startet det. Sjekket ut openbox sin hjemmeside. Men finner ikke ut av det. Noen som vet hva jeg må gjøre? Takker DanielP Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Fedora bruker vel gdm? isåfall: su exec openbox > /etc/X11/Sessions/Openbox chmod +x /etc/X11/Sessions/Openbox exit Da burde du få opp openbox under Sessions i loginmanageren. Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Gjorde dette bare skiftet litt på locationen. Men det hjalp ikke Noen andre råd? Takker DanielP Lenke til kommentar
foolish Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Hvordan legge inn fluxbox i fedora core 1 ved å bruke yum: Installer yum: up2date -i yum Åpne /etc/yum.conf i en teksteditor som nano eller gedit. Legg til følgende nederst i filen: [newrpms.sunsite.dk] name=Red Hat Linux 9 NewRPMS.sunsite.dk baseurl=http://newrpms.sunsite.dk/apt/redhat/en/i386/fc1 Du må nå lagre filen. For å så legge inn, skriv følgende i en terminal, som root: yum install fluxbox Og der var problemet løst. Når det gjelder ALSA har jeg skrevet en guide: http://foolish.digitalinc.info/misc/Instal...ora_core_1.html Endret 17. november 2003 av foolish Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Tusen Takk foolish Takker også dere andre for de flotte svarene. DanielP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå