Gå til innhold

Bokført saldo?

Krig og fred

Anbefalte innlegg

Er det mulig? Jeg overførte penger til min brukskonto (DNB) fra en annen bank i dag, og pengene har kommet på konto (står under disponibelt beløp i nettbanken og hvis jeg sender sms til DNB bank får jeg sms om at beløpet står som disponibelt. Men samtidig er saldo bokført som et minus beløp.

Når oppdaterer saldoen seg slik at jeg kan bruke studentkortet mitt? Utrolig irriterende at dette skal være et issue i 2015  :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke tenk på saldo. Den oppdaterer seg neste virkedag. Disponibelt beløp er det du faktisk har å bruke. Du kan med andre ord ut og dra kortet så lenge du har penger disponibelt på konto.

Jeg var på kiosken for et par timer siden, og disponibelt beløp var null, til tross for at det står + i nettbanken. 

Lenke til kommentar

Som learntofly sier, bokført er totalt irrelevant, på det verste har det skilt 1,8mill på bokført og disponibelt hos meg - pengene du disponerer(altså kan bruke) er pengene som står på disponibelt.

Disponibelt er dine reelle verdier, bokført er bare den formelle "regnskapsføringen", som kun gjøres to-tre ganger hver virkedag. Hvordan kunne kiosken fortelle deg hva du har disponibelt?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har oppdatert seg nå. Tok tydeligvis et par timer

Hehe, lærte du noe nytt i dag :) Om ikke jeg husker feil blir det oppdatert 3 ganger i døgnet. Planene er 4 ganger, men vet ikke om det er kommet igang enda :)

Lærte noe nytt der ja. Det er stusslig at slike transaksjoner ikke kan gå i real time i 2015. Men det har kanskje noe med gammel (data) infrastruktur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...