Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når hun sier at hun vil være venner

Anbefalte innlegg

Har "rotet" med en jente i noen måneder, og det ble ikke noe mer enn det. Jeg spurte henne rett ut om hun fortsatt vil ha kontakt, eller om hun synes det blir litt rart. Hun svarte at jeg fortsatt betyr mye for henne, og at hun ikke er interessert i å avslutte kontakten med meg. Så venner kunne vi være. Finne på ting sammen (vi har en del felles interesser), eller rett og slett bare "henge" sammen som alle andre venner gjør. Hun betyr veldig mye for meg, så jeg ønsker virkelig å fortsette kontakt med henne pga. våre felles interesser, og fordi jeg ikke har så mange å henge med på fritiden (de fleste av mine gamle venner har flyttet ut pga. utdanning etc.)

Det har gått en uke siden vi sluttet å rote, og jeg VET at en uke ikke er lang tid. Vi skrev lange meldinger til hverandre etter "bruddet" (fant ikke et bedre ord), og vi hadde en veldig god tone sammen. Etterhvert spurte hun om det passer at hun kommer til meg en tur denne uka. Da svarte jeg at jeg er ledig hele uka, så det går fint. Da ble det helt stille, og hun skrev ikke tilbake før neste dag at det ikke passet noen av dagene denne uka allikevel. Mulig hun plutselig har fått uka si fullbooka, men etter hva jeg husker av henne var hun stort sett aldri ute. Hun trivdes best i eget selskap.

Vi har skrevet svært lite etter det. Jeg har ikke mast på henne, for jeg vet at jenter hater mas. Men et par meldinger har jeg sendt i ettertid, og da har det som regel endt med korte svar tilbake. Jeg har ikke sendt typiske "hva skjer"-meldinger, men jeg har prøvd å skrevet om ting vi begge liker. 

Hvorfor virker hun plutselig ikke noe interessert lenger? Først ble vi enige om at vi kunne fortsette kontakten og finne på ting som før. Deretter tar hun selv initiativet og spør om det passer at hun kommer til meg denne uka. Plutselig passer det ikke for henne, og hun tekster meg knapt. 

Bør jeg bare gå videre og vente til hun evt. tar kontakt med meg? Det er jo ikke noe vits å "jakte" på folk som ikke vil ha kontakt. 

Anonymous poster hash: d0348...186

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterhvert spurte hun om det passer at hun kommer til meg en tur denne uka. Da svarte jeg at jeg er ledig hele uka, så det går fint. Da ble det helt stille, og hun skrev ikke tilbake før neste dag at det ikke passet noen av dagene denne uka allikevel. 

Ikke spør meg hvorfor, men det er dumt å svare slik (klok av egen erfaring).

Aldri si du er ledig "alltid". Si ja det kan passe, og evt en dag/dato, kanskje to maks.

Svarer du som du gjorde (hele uka/alltid) blir som regel svaret at det ikke passer likevel.

Sånn som det er nå burde du ikke ta kontakt før hun gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem vet? Jenter er ikke alltid logiske. Kanskje endret hun mening underveis og besluttet at den beste måten å endre retning på i stor grad er å ignorere deg og være uinteressert istedenfor å bare si hva hun mener og ikke kaste bort din og sin egen tid. Men grunnen til at hun ikke vil avslutte tydelig er kanskje at det er greit å ha en person i bakhånd hvis hun trenger det senere.

Eller kanskje hun egentlig ikke ville fortsette som venner i utgangspunktet, men sa at hun ville det for å gjøre prosessen så smertefri som mulig og unngå en konfrontasjon. Men da har jeg ingen god forklaring på hvorfor hun har vært vinglete etterpå.

Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere?

Jeg vet ikke om roting inkluderer sex, men om det gjør - var hun fornøyd med sexen?

Om roting ikke inkluderer sex, ville hun kanskje ha sex?

Sitat: " men etter hva jeg husker av henne var hun stort sett aldri ute. Hun trivdes best i eget selskap". Kan du ha misforstått? Kjedet hun seg kanskje?

Lenke til kommentar

Har "rotet" med en jente i noen måneder, og det ble ikke noe mer enn det. Jeg spurte henne rett ut om hun fortsatt vil ha kontakt, eller om hun synes det blir litt rart. Hun svarte at jeg fortsatt betyr mye for henne, og at hun ikke er interessert i å avslutte kontakten med meg. Så venner kunne vi være. Finne på ting sammen (vi har en del felles interesser), eller rett og slett bare "henge" sammen som alle andre venner gjør. Hun betyr veldig mye for meg, så jeg ønsker virkelig å fortsette kontakt med henne pga. våre felles interesser, og fordi jeg ikke har så mange å henge med på fritiden (de fleste av mine gamle venner har flyttet ut pga. utdanning etc.)

Det har gått en uke siden vi sluttet å rote, og jeg VET at en uke ikke er lang tid. Vi skrev lange meldinger til hverandre etter "bruddet" (fant ikke et bedre ord), og vi hadde en veldig god tone sammen. Etterhvert spurte hun om det passer at hun kommer til meg en tur denne uka. Da svarte jeg at jeg er ledig hele uka, så det går fint. Da ble det helt stille, og hun skrev ikke tilbake før neste dag at det ikke passet noen av dagene denne uka allikevel. Mulig hun plutselig har fått uka si fullbooka, men etter hva jeg husker av henne var hun stort sett aldri ute. Hun trivdes best i eget selskap.

Vi har skrevet svært lite etter det. Jeg har ikke mast på henne, for jeg vet at jenter hater mas. Men et par meldinger har jeg sendt i ettertid, og da har det som regel endt med korte svar tilbake. Jeg har ikke sendt typiske "hva skjer"-meldinger, men jeg har prøvd å skrevet om ting vi begge liker.

Hvorfor virker hun plutselig ikke noe interessert lenger? Først ble vi enige om at vi kunne fortsette kontakten og finne på ting som før. Deretter tar hun selv initiativet og spør om det passer at hun kommer til meg denne uka. Plutselig passer det ikke for henne, og hun tekster meg knapt.

Bør jeg bare gå videre og vente til hun evt. tar kontakt med meg? Det er jo ikke noe vits å "jakte" på folk som ikke vil ha kontakt.

Jeg har vært i et venneforhold før. Da var det med sex. Men det funket ikke. Min erfaring er at enten er det forhold eller ingenting mellom mann og kvinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...