Gå til innhold

Snart kommer den neste Windows 10-oppdateringen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da tester jeg Messasing-appen fremfor Skype i Windows 10 "Fall Update" så får vi se hvor pålitelig den er. Fremstår en smule mer minimalistisk og elegant hva gjelder design og utseende, har aldri vært noen direkte fan av Skype for å være helt ærlig. Men tar unødvendig stor plass da, har alltid hatt Skype-samtalene i en liten remse helt til høyre på skjerm nummer to og vindubredden på Messaging-appen er nesten dobbelt så stor som det jeg kan oppnå med Skype sin "compact view".

Lenke til kommentar

Denne messaging-appen er ikke allverdens for å si det mildt... Har brukt den i knapt 1-time og har allerede fått den i vrangstrupen... Den husker ikke vinduposisjon så jeg må re-size og dra den over til skjerm nummer to hver gang jeg lukker den eller gjør en omstart av maskinen. Det er heller ikke mulig å få den til å starte opp med maskinen.

Den støtter ikke sending av vedlegg som du kan via Skype-klienten, og det er ikke mulig å deaktivere gigantiske smilefjest, og smilefjesene er ikke animert som de er i Skype så de ser temmelig stygge ut. Hvorfor bruker de ikke "Modern UI" smilefjesene om de ikke kan støtte de animerte til Skype?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Denne messaging-appen er ikke allverdens for å si det mildt... Har brukt den i knapt 1-time og har allerede fått den i vrangstrupen... Den husker ikke vinduposisjon så jeg må re-size og dra den over til skjerm nummer to hver gang jeg lukker den eller gjør en omstart av maskinen. Det er heller ikke mulig å få den til å starte opp med maskinen.

Den støtter ikke sending av vedlegg som du kan via Skype-klienten, og det er ikke mulig å deaktivere gigantiske smilefjest, og smilefjesene er ikke animert som de er i Skype så de ser temmelig stygge ut. Hvorfor bruker de ikke "Modern UI" smilefjesene om de ikke kan støtte de animerte til Skype?

Kan man slette den vanlige Skype-klienten å bruke den integrerte, eller krever den at man har klienten installert i tillegg? Regner med flere av de tingene du nevner som er negativt blir patchet rimelig fort, om de vil at folk skal bruke den. :)

Lenke til kommentar

Det ser ut til å bli et problem at Windows 10 kommer med stadig nye tillegg som ikke kan deaktiveres. Jeg ser f.eks varslingssenteret, hvor jeg får to varsler for hver (stort sett uviktig...) epost i innboksen (et varsel fra epostappen for Win 10 og et varsel fra Outlook 2016) men ingen varsler for de viktige epostene som - styrt av regler jeg har satt - havner i andre epostmapper enn innboksen. Fordi det ikke finnes noe sted man kan sette regler for hva man vil ha varsler om. Skjer det ingen forbedringer ville jeg ha vært tilbøyelig til å slå av varslingssenteret fordi jeg aldri får noen nyttige varsler derfra. Men det kan jeg altså ikke. Epostappen får jeg heller ikke slått av. Det mest positive med Surface Pro 3 og Win 8.1 var fraværet av søppelprogramvare fra maskinvareleverandør. Med Win 10 ser jeg litt bekymringsfullt at Microsoft går samme veien som HP og Lenovo.

Lenke til kommentar

Håper de klarer å få på plass støtte for utvidelser i Edge. Likte nettleseren ganske godt, men mangel på Adblock gjorde at jeg fortsatt holder fast på Firefox.

Slutt å blokkere reklame, ellers må vi snart betale for alt mulig. Ad blocker skulle ikke vært lov. Reklame er irriterende, men ting er ikke gratis her i verden.

Lenke til kommentar

Det ser ut til å bli et problem at Windows 10 kommer med stadig nye tillegg som ikke kan deaktiveres. Jeg ser f.eks varslingssenteret, hvor jeg får to varsler for hver (stort sett uviktig...) epost i innboksen (et varsel fra epostappen for Win 10 og et varsel fra Outlook 2016) men ingen varsler for de viktige epostene som - styrt av regler jeg har satt - havner i andre epostmapper enn innboksen. Fordi det ikke finnes noe sted man kan sette regler for hva man vil ha varsler om. Skjer det ingen forbedringer ville jeg ha vært tilbøyelig til å slå av varslingssenteret fordi jeg aldri får noen nyttige varsler derfra. Men det kan jeg altså ikke. Epostappen får jeg heller ikke slått av. Det mest positive med Surface Pro 3 og Win 8.1 var fraværet av søppelprogramvare fra maskinvareleverandør. Med Win 10 ser jeg litt bekymringsfullt at Microsoft går samme veien som HP og Lenovo.

Slutt å syte her, gi heller tilbakemelding gjennom tilbakemelding appen. Eneste måten de kan forbedre seg.

Lenke til kommentar

Slutt å blokkere reklame, ellers må vi snart betale for alt mulig. Ad blocker skulle ikke vært lov. Reklame er irriterende, men ting er ikke gratis her i verden.

Da skulle en fått alternativ, å kjøpe reklamefritt

Endret av otl
Lenke til kommentar

Håper de klarer å få på plass støtte for utvidelser i Edge. Likte nettleseren ganske godt, men mangel på Adblock gjorde at jeg fortsatt holder fast på Firefox.

Så lenge jeg har mulighet for å blokkere reklame, så kommer jeg til å fortsette med det. At ting ikke er gratis her i verden er ikke min feil :p

Lenke til kommentar

Føler hvordan jeg er så inderlig glad over at jeg fortsatt bruker Windows 7, mens jeg sakte bytter til Debian/Ubuntu på alle maskinene mine nå.

Angrer ikke. Kjører feks photoshop under win7 i virtualbox på debianmaskinene mine foreløpig ^^

Tja, kan vel nesten si det samme selv, er så inderlig glad over at jeg bruker Windows 10 mens jeg sakte bytter fra Windows 8.1 på alle maskinene mine til Windows 10 som fungerer knirkefritt her og jeg slipper å bruke emuleringer for å kjøre en drøss av programmer som jeg eier.

Linux funker fint det også selvsagt , men behovet mitt blir dekket av Windows 10 og kan ikke si at måten det fungerer på er problematisk for meg , men jeg må innrømme at jeg lurer på hva som har gjort at du nå er på full vei mot Linux?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...