Gå til innhold

Spillemaskiner og oppgraderinger ?

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk tenkt litt paa dette i det siste m.h.t oppgraderinger naar det kommer nye spill og slikt og har besluttet at jeg faktisk ikke skal oppgradere pc`en for aa foelge den neste " boelgen " .

Jeg skal kjoere det jeg kan med min 1.8ghz amd 512mb ram og GF4 Ti 4200 ,

naar kravene blir for hoeye for meg skal jeg heller begynne aa kjope tilbuds titler

siden det er MASSE bra spill som jeg aldri har spilt som :

- Deus EX

- NOLF2

- Siste i Heroes of might and magic serien

- Clive Barkers " Undying "

- Morrorwind

- Diablo 2

osv osv

Kan nok " leve " en stund med det , ikke er jeg en hest etter grafikk heller

( OPF er et bra eksempel paa det , er enda nydelig spoer du meg :yes: )

saa oppgraderer jeg heller da komponenter faller i pris .

Hva gjoer dere andre m.h.t dette , er dere " slaver " av alt det nye *grin* ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppgraderer svært sjelden

forrige oppgradering tok plass i mai, og da fra en athlon 900mhz og gf2gts til xp2500+(barton) og gf4ti4600. da hadde vi kjørt 900mhz i lang tid. men som du sier er det mange gode spill man aldri har spilt tidligere som jo også vil være greit tidsfordriv.

selv investerte jeg i en xbox i august'02 da man kan bruke denen til så mangt og at spillene som kommer dit ser bra ut med tanke på at de er laget for kun xbox'ens spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

Eg oppgraderer sjelden, oftest minne eller harddisk.

Eg kjøper ei maskin, ikkje topp specs, men det som ligger under toppversjonene, med litt mindre ytelse og halve prisen. Så når den maskina ikkje er kompitabel lenger, så kjøper eg ei ny slik.

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderer aldori min maskin pga av at et eller noen spill har kommet i hyllene som overgår min maskin på kravene. Jeg vil da heller spille spillet med reduserte detaljer og heller utforske gamle spill som jeg har gått glipp av..... Jeg kommer ikke til å oppgradere min maskin neste år pga Doom 3 og Halflife2, jeg kommer til å vente til 2005 med oppgradering, da jeg oppgraderer med ca 2 års mellomrom og jeg gjorde det like før TG i år....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

oppdgraderer litt etter litt, er skjeldent at jeg tar alt på en gang.

anskaffet meg nettopp ny cpu,hk og ram, så tar jeg skjermkortet til jul i håp om prisendringer :)

sist jeg oppdgraderte skjermkortet så var det fra geforce 256 deluxe :D og da gikk jeg til ti4400, noe som fortsatt holder koken.

måtte oppgradere hk og cpu etter at cpuen tok kvelden, da kunne jeg bare investere i noe av det beste på det tidspunktet siden jeg først måtte oppgradere.

anskaffet meg p4 3,0 800 ,abit ic7 og nytt minne.

så til jul finner jeg meg et 9800 pro.

foretrekker å oppgradere litt etter litt, på den måten tar man å fjerner det som ikke holder koken, samtidig slipper man å ta alt på en gang.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Satt med samme specs (+512mb ekstra ram) inntil nylig.. det funket helt ypperlig til mer eller mindre alt jeg spilte.

Oppgraderte til 2.8ghz pga godt tilbud, og r9600 pga passiv kjøling (+ ekstra ytelse i enkelte spill). Det er svært få spill jeg har merket noen voldsom ytelsesøkning i, og det er svært få jeg har behov for voldsom ytelsesøkning i.

Så, du klarer deg nok helt sikkert fint i et halvt år ++ med det utstyret du allerede har. Innen da burde p4 2.8ghz ha kommet ned på 2.4ghz-prisnivå, og r9800 pro rundt 2000k (*håpe, håpe*).

Lenke til kommentar

Pleier å ha en jevn oppgraderingskurve, men nå som jeg har byttet ut den stasjonære med en bærbar blir det ikke oppgradering på minst 1 år til halvannet år, bortsett fra en 200GB ekstern firewire-disk eller noe.

Håper bare maskinen klarer å henge med i svingene!

Lenke til kommentar

ca 1 gang i året? bytter som regel ut skjermkort...

harddisk og ram holder som regel, HK og CPU og mindre komponenter også..

Jeg pleier å kjøpe ganske bra ting, for jeg vet jeg kan ha dem lengre da...brukte f.eks 4000 kr på skjerm for å få en knall skjerm, istedet for en 1500kr halvveis løsning fra hyundai :)

neste gang jeg oppgraderer, sannsynligvis ikke før sommeren, blir det nok A64 eller FX...men den sorg til den tid...jeg tror XP2500 holder en GOD stund fremmover :)

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk tenkt litt paa dette i det siste m.h.t oppgraderinger naar det kommer nye spill og slikt og har besluttet at jeg faktisk ikke skal oppgradere pc`en for aa foelge den neste " boelgen " .

naar kravene blir for hoeye for meg skal jeg heller begynne aa kjope tilbuds titler

siden det er MASSE bra spill som jeg aldri har spilt som :

- Deus EX

- NOLF2

- Siste i Heroes of might and magic serien

- Clive Barkers " Undying "

- Morrorwind

- Diablo 2

osv osv

Kan nok " leve " en stund med det , ikke er jeg en hest etter grafikk heller

( OPF er et bra eksempel paa det , er enda nydelig spoer du meg  :yes: )

saa oppgraderer jeg heller da komponenter faller i pris .

Hva gjoer dere andre m.h.t dette , er dere " slaver " av alt det nye  *grin* ?

Bytter hver gang jeg føler for det, taktikken er kjøp nytt-selg gammelt. Av komponentene jeg har byttet i år kommer jeg på 4 hovedkort, 4 skjermkort, 4 cpuer og 4 disker (diskene er vel "spedd på", ikke byttet ut). Alt dette til min primærmaskin.

Hovedkort: aopen et-eller-annet-->asus p4 et-eller-annet -->bh7-->ic7

skjermkort: ti4600-->9700pro-->9800pro-->9800xt

cpu: p4 2,53(533)-->p4 2,8(533) -->p4 2,6(800) --> p42,8(800)

disker: wd80gb-->wd120gb-->wd200-->wd200+wd200+raptor+raptor

Hoi, kunne bygd en del maskiner bare av delene der gitt :(

Edit: F aen, jeg har byttet ramen også. Kan føye til at jeg liker å kjøre de fleste spill helt rent med full aa osv.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

æsj.... ferdigpc....

har _alltid_ bygd mine egne pcer (bortsett fra 386 laptopen jeg hadde når jeg var 10 år (ok, pappa hadde når jeg var 10 år, da))

første jeg bygde var vel P166MHz, den holdt ei lita stund, så var det Duron 800MHz etter konfen, og Athlon XP2000+ i fjor sommer (når jeg var 16)

klarer meg ei stund med den nå, men begynner å savne diskplass

siste oppgraderingen jeg gjorde var å bytte ut det gamle logitech rattet med MOMO Racing force :)

Lenke til kommentar

har sysla med en duron 1000 mhz i lengre tid nå, maskina har 384 MB sd-ram og et gf2mx400 på 32 MB, har hatt denne maskina i snaut to år nå. den var billig og bra da, men etter bursdag og jul nå så regner jeg med å bytte ut med en XP2500 (evt 2600) og en 512 MB ddr-rambrikke, med et r9600-kort i - det burde holde ei stund, synes jeg...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...